- ons 01 apr 2020, 19:50
Har idag upptäckt att jag har väldigt varm luft från både defroster-utblåsen och de övriga (ej kollat golvet) på förarsidan oavsett vilken temperatur jag ställer in. Även vid Low så blåser det stekhett. Tror inte vet varit så tidigare, men å andra sidan har man väl inte märkt det eftersom det är nu först det börjar vara 0 eller +grader här uppe i norr.
Misstänker någon form av spjällmotor som antagligen tillåter värme eller kyla eller en rimlig mix.
Passagerarsidan fungerar som vanligt, får sval luft där om jag ställer ner graderna.
Är det något man kan titta på själv, eller är det bara lämna in stackarn?
Har varken vida eller odb läsare i dagsläget, men det sistnämnda skulle ju kunna inskaffas.
Hittar inte inget när jag googlar, eller heter det kanske något annat än just spjällmotor?
Misstänker någon form av spjällmotor som antagligen tillåter värme eller kyla eller en rimlig mix.
Passagerarsidan fungerar som vanligt, får sval luft där om jag ställer ner graderna.
Är det något man kan titta på själv, eller är det bara lämna in stackarn?
Har varken vida eller odb läsare i dagsläget, men det sistnämnda skulle ju kunna inskaffas.
Hittar inte inget när jag googlar, eller heter det kanske något annat än just spjällmotor?
Senast redigerad av 1 tig3r, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo V50 2,4 -2004
Volvo 244 GL - 1986
- By Sasjjj