NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dynaflux
På min V50 kom det upp meddelande om att det var tid att boka service, det var när mätaren stod på 215346 (typ, lite över 21500 mil). Jag har tänkt att jag skulle boka tid men nu står det plötsligt att tiden för service har överskridits.
Som jag förstått det är nästa service först vid 24000 mil så frågan är varför den kommer upp nu. Sedan har jag hört att den är väldigt dyr men jag har inte lyckats hitta någon prisuppgift. Är det stor skillnad i pris mellan verkstäder?
av frippe64
Det har väl passerat ett år sedan senaste service, och därför är det dags.
Svårt att hitta prisuppgift om du inte vet vilken motor som sitter i bilen...
av Badminton99
Vilken årsmodell och motor på din V50? Olika intervaller mellan de olika servicetillfällena beroende på motor o årsmodell. Som tidigare skrivet så är det 1 år mellan varje service, eller ett visst miltal från förra servicen
av Nelsson
Info om service får du av en volvo verkstad ;)
24.000mils service brukar väl vara kamrem, alla filter och även partikelfilter. Kostnad på Volvo verkstad 23-26tusen ? Stor dyr service kostar mer än vad bilen är värd :(

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

av Rådlös
Uppmaningen till service påverkas av när den gjordes senast. Om du drar ut på det, väntar till slutet av månaden t.ex så går den på det datumet när den säger till nästa gång (nästa år).
Så där fungerade Bilprovningen också innan det styckades upp på flera olika aktörer. Man kunde bli föreslagen en tid en vecka innan det blev körförbud om man hade dragit ut på det året innan.
av frippe64
Nelsson skrev: sön 01 sep 2019, 21:32 Info om service får du av en volvo verkstad ;)
24.000mils service brukar väl vara kamrem, alla filter och även partikelfilter. Kostnad på Volvo verkstad 23-26tusen ? Stor dyr service kostar mer än vad bilen är värd :(

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Är väl 14000 mils intervall på kamrem på den motorn, så det borde komma vid 28000 mil

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]