NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissebrun
Hej. Nu måste jag bara kolla med er här på forumet en sak som jag tycker verkar märklig. Skulle hämta min V 50 hos en verkstad som servat den lite och som även skulle byta multiremmen. Men remmen kunde de inte byta då de påstår att det krävs ett specialverktyg som de inte har. Stämmer det verkligen att det krävs specialverktyg ?
Mvh Conny.
av JallooZ
Har du en elastisk multirem så krävs specialverktyg för att kunna få den på plats.
Min 1.8f har bla detta
av nissebrun
Har nu pratat med några nya verkstäder och blivit rådd att byta hela kitet med 2 remmar och spännrulle. Fått ett pris på 2800:- hos mekonomen och en femhundring högre hos Volvo . Åsikter ?
av Okalettos
Hej,

Jag lät byta remmen (remmarna, det är 2st ja) på Bilia i somras..
Av en slump upptäckte jag några dagar efteråt att den stora remmen var ordentligt skadad i kanten vid ett ställe.. Så tebax till Bilia som fick byta remmen igen, gratis "såklart"..
Min servicetekniker förklarade att det är en sträckrem (som kräver specialverktyg) men att de aldrig använder verktyget pga det passar bara när bilen är typ ny ;-).. Men eftersom han uppenbarligen skadat remmen vid påkrängningen, så gav han sig fan på att han denna gång skulle använda verktyget.. Efter slipande etc på verktyget i nästan en timme så passade det hyfsat till slut, men det var tydligen inte så lätt att få på remmen, ändå :-D, men till slut gick det :-)

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]