NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare gott folk!

Nu är det så att min gamla V50 måsta ha en ny drivaxel fram (höger). Bilen är tillverkad 04 och reggad 05. 2.4 bensinare med manuell låda.

Var inne på Mekonomen för ett par veckor sedan och de vill ha cirkus 6000:- för bara delen sedan tillkommer arbete på ca 1500:-

Att lägga i runda slängar 7500:- på detta känns i överkant bilfan är knappt värd 20 papp.

Så jag bestämde mig för att beställa en på nätet: https://www.bildelarexpert.se/gsp-9401247

Efter idag stövlat in hos en liten mindre firma så säger han att den inte kommer att passa?!?!
Han erbjöd att köpa hem en från CBX (tror jag det hette) och hela kalaset skulle gå på ca 5000:-

Kan det vara så att den verkligen inte passar, även fast det står att den skall passa just min bil då jag skrivit in Regnr?
Isf HUR vet jag vilken som passar för har inte lust att punga ut med 5000:- på bilen då jag nyss även bytt styrleder.

Kan någon ge mig ett tips på en begagnad som kommer funka, eller funkar den som jag har köpt ändå tro?

Tacksam för svar för jag är helt tappad när det kommer till bilar och bildelar.

Mvh
Kass
Nej inte direkt, han menade på att det är fel serieNr på den jag har.
Men jämför man på sidan som jag länkade till OEM-artiklar så finns den ju där:

Jämförbart med originalnummer (enbart i jämförelsesyfte)

VOLVO — OE 30783174
VOLVO — OE 30787784
VOLVO — OE 36000184
VOLVO — OE 36000241
VOLVO — OE 36000449
VOLVO — OE 36000450
VOLVO — OE 36000451
VOLVO — OE 36000558
VOLVO — OE 36000560
VOLVO — OE 36051061
VOLVO — OE 8603120
VOLVO — OE 8603820

Så jag blir lite kluven, känns ju heller inte roligt att betala 1500:- för att "se om det passar" Men jag som inte begriper mycket om bilar kan inte förstå hur en bildelsajt kan säga att de passar och mekanikerna säger annat. Får inte ihop logiken. Sedan att delen är billigare och inte av bästa kvalitet det förstår jag med :)
Tjenare Frippe!

Ja tyvärr verkar det som hela rasket behövs bytas ut.
Tack för länkarna!

Om man kollar på sidan som jag länkade så står det varken manuell eller Automat på just GSP
Kollar man på exempelvis SKFs delar så står det tydligt manuell eller Automat, man blir ju lätt förvirrad. Så sannolikheten är att den jag har är för kort?
Returnera den andra och skriv till dem att dem fär vara tydligare med produltbeskrivningen...är så trött på att det ska vara så svårt att föra över information från ett papper till ett annat. För bildelarexpert måste få specefikationer från tillverkaren av reservdelar.

Annars är det som frippe säger.

Har samma bil som du, Volvo v50 2.4 2004 manuell bensin (numera konverterad till etanol med ecoflexifuel). Yttre damasken till vänster länkarm var dålig. Så har köpt en hel länkarm på JB bildemontering i Jönköping för..tror det var 400. Fick skruva skälv dock. Numret står på länkarmen.

Annan sida att beställa ifrån kan jag tipsa om www.qp24.de tysk sida med bra priser på rätt kända märken.
En sida med mycket bra delar och priser... Autodoc
De har SKF, BOSCH mm och andra billigare tillverkare, jag handlar allt från denna sida!
Priser utan moms, men det blir inte många kronor extra.

Ex. SKF komplett drivaxel båda sidor inkl. frakt 2000kr

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]