NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikhan
Får det varningsmeddelandet nästan varje gång jag kör bilen,kommer oftast när man accelerar på 6:an från låga varv, det händer inget annat lampan bara tänds,tycker dessutom att bilen känns lite trött verkar som att turbon laddar lite dåligt...eller inte alls. Någon som känner igen problemet?
av dali
Japp, har haft samma på min 2.0D. Löste sig med en mjukvaruuppgradering, kontakta verkstad.
Användarvisningsbild
av mikhan
Var inte så enkelt riktigt fick byta turbo...var inte billigt heller(11000:-) :(
av dali
Tråkigt att höra ... maskinskadeförsäkringen täckte inte?
Användarvisningsbild
av C.W.
vad hade hänt med turbon?...och varför?
Användarvisningsbild
av mikhan
Nä... försäkringen täckte inte,den har gått 14000 det var max 10000 på det bolag jag har...

Det var wastegaten(tror jag) som hade fastnat så det blev inget laddtryck.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Är inte så insatt på turboagregat, men går inte wastegaten att byta separat? Dom finns ju att beställa till andra bilar nästan överallt på nätet tycker man...?! Eller är jag helt ute och cyklar?
Användarvisningsbild
av mikhan
Vet inte riktigt om det var wastegaten men det var inne i själva turboaggregatet som det hade fastnat...gick inte att byta ut den delen separat sa dom.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
mikhan skrev:Vet inte riktigt om det var wastegaten men det var inne i själva turboaggregatet som det hade fastnat...gick inte att byta ut den delen separat sa dom.
Bara som en tankeställare för de som blint tror på vad dom på verkstäderna säger... läs gärna denna tråd. Om att bli ombedd att köpa nytt instrument för X-antal tusen när det räcker med att byta en lampa för några kronor.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17512

Jag hoppas att det bara är okunnighet och inte medvetet utsugning av kundernas pengar det är frågan om, även om okunnighet är nog så hemskt i vissa fall.

Påstår inte att det är så i ditt fall, men man bör kanske vara lite uppmärksam ibland.
Användarvisningsbild
av mikhan
Fick ju tillbaka den gamla turbon så jag har ju själv sett felet,men det är klart man skulle ju kunna höra med nåt företag som renoverar turbo om det stämmer det dom sa.

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]