NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janne1977
Tänkte höra om nån vet om v50in är förberedd elektriskt för extrautrustning .
Som tex, avbländande innerbackspegel/dimljus fram/backhjälp.
Sen verkar det som att det finns olika takkonsoler för innerbelysningen.
Passar dom olika modellerna vilket år som helst.
av kvillebäck
Jag har inget enkelt svar men börja med att titta i instruktionsboken. Där kan man ibland se instruktioner för saker man inte har själv. Försök även komma över böcker för andra marknader. Vissa länder har man till exempel garageportöppnare i innertaklampan osv. (Vet ej om det finns på Volvo)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Som tex, avbländande innerbackspegel/dimljus fram/backhjälp. Innerbackspegel finns fördraget kablage och passar. Dimljus går bra att eftermontera men behöver mjukvara, samma med backhjälp

Kollade på detta och tror man hade behövt byta kablage samt hela ramen den satt i, gav tyvärr upp den tanken

Se min V50 garage tråd samt en annan medlem "grillchips"

Se även

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. backsensor eller så
av Janne1977
Tackar för hjälpen, ska forska lite.
kvillebäck skrev:Jag har inget enkelt svar men börja med att titta i instruktionsboken. Där kan man ibland se instruktioner för saker man inte har själv. Försök även komma över böcker för andra marknader. Vissa länder har man till exempel garageportöppnare i innertaklampan osv. (Vet ej om det finns på Volvo)
av Janne1977
Har inte sett några kablar till backspegeln än, ligger dom upptryckta under innertaket kanske? hoppas att man slipper att rycka ner det.
Ja det där med innerbelysnings konsolen verkar kluddigt. Jag fick tag i den stora konsolen och den passade inte med plasthållaren till den lilla. Och kablarna var inte samma.
Jag får skaffa plasthållaren till den stora och se om kablarna har någon skarvkontakt någonstans.
Micce1980 skrev:Som tex, avbländande innerbackspegel/dimljus fram/backhjälp. Innerbackspegel finns fördraget kablage och passar. Dimljus går bra att eftermontera men behöver mjukvara, samma med backhjälp

Kollade på detta och tror man hade behövt byta kablage samt hela ramen den satt i, gav tyvärr upp den tanken

Se min V50 garage tråd samt en annan medlem "grillchips"

Se även

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. backsensor eller så
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kabeln ligger väl dold och fasttejpad i något annat typ. Man gör nog rätt i att ta bort solskydden för att hitta. Minns ej men tror det var vit kontakt 04-07 och grön sedan
av Janne1977
Okej. Får leta lite mer.
Verkar som att jag fick tag i en spegel för fuktsensor. Satt en fast limmad grunka på framrutan som det gick kablar till. Är det också något som går att koppla in på en som inte har haft det innan? Och sen är frågan om det går att ta loss den eller om man kan köpa en ny.
Micce1980 skrev:Kabeln ligger väl dold och fasttejpad i något annat typ. Man gör nog rätt i att ta bort solskydden för att hitta. Minns ej men tror det var vit kontakt 04-07 och grön sedan
Användarvisningsbild
av Micce1980
Är det regnsensorn du menar och har du en sådan? Den är på alla sätt separerad från en avbländande backspegel, men man kanske kan följa kablaget
av Janne1977
Ja du har rätt det är regnsensor.

Micce1980 skrev: lör 26 jan 2019, 21:45 Är det regnsensorn du menar och har du en sådan? Den är på alla sätt separerad från en avbländande backspegel, men man kanske kan följa kablaget
Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]

Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]