- fre 11 okt 2013, 19:26
Jag har använt vida ca ett år nu.
Felsökt runt 20 bilar.
Men jag förstår inte riktigt allt än "tyvärr" :)
När man är inne i programmet och felsöker.
Finns tre alternativ Utgångsläge / Ej valda csc / leverans
*Utgångsläge är om jag förstår det rätt fel som har funnits.
*Ej valda CSC. Där kan man välja information om felet och detaljer om felet. Men vilka fel är detta?
* Leverans är NULÄGES alla fel som finns NU! Och här går också radera felen .
MEN tex igår skulle jag felsöka ett SRS fel på en bil som fanns i Leverans fliken. Stod att det va kabelavbrott. Då vill man ju kunna få upp detaljer var den sitter och hur man ska felsöka detta. Då brukar jag gå till fliken Ej valda csc och leta upp felet och sedan välja Detaljer.
Men det är inte alltid felet finns under EJ valda CSC och då kan man alltså inte få upp några detaljer om felet? För så va det nämligen för mig igår.
Förstår någon hur man menar? Varför finns EJ valda csc. Och varför kan man inte få upp detaljer om felen som sitter under leverans.
Felsökt runt 20 bilar.
Men jag förstår inte riktigt allt än "tyvärr" :)
När man är inne i programmet och felsöker.
Finns tre alternativ Utgångsläge / Ej valda csc / leverans
*Utgångsläge är om jag förstår det rätt fel som har funnits.
*Ej valda CSC. Där kan man välja information om felet och detaljer om felet. Men vilka fel är detta?
* Leverans är NULÄGES alla fel som finns NU! Och här går också radera felen .
MEN tex igår skulle jag felsöka ett SRS fel på en bil som fanns i Leverans fliken. Stod att det va kabelavbrott. Då vill man ju kunna få upp detaljer var den sitter och hur man ska felsöka detta. Då brukar jag gå till fliken Ej valda csc och leta upp felet och sedan välja Detaljer.
Men det är inte alltid felet finns under EJ valda CSC och då kan man alltså inte få upp några detaljer om felet? För så va det nämligen för mig igår.
Förstår någon hur man menar? Varför finns EJ valda csc. Och varför kan man inte få upp detaljer om felen som sitter under leverans.