Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PLA
Då jag köpte min beg. bil, stod där bara Volvo bak,ingen XC70 D5 AWD. Jag tänkte att bakluckan hade blivit lackat om, men säljaren sa, att det inte var fallet. Vid närmare granskning, kan jag se, att bilen blev köpt som ny utan dom märke.
Och så undrar jag: Vad kan anledningen vara till att någon önskar en anonym bil???
Användarvisningsbild
av PLA
Nexus skrev:För att det är snyggare utan massa emblem bak på bilen.
Har rensat båda mina bilar på emblem
Okej, det hade jag inte tänkt på. Jag tyckte att det var rena kall hygget, så jag fick satt på alla emblem igen, och tycker att originalet är snyggt.

Tack för svaret.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det finns t.o.m. som option när man beställer bilen att modellbeteckningarna undantas. Så det behöver alltså inte ens vara så att någon stått där med varmluftspistolen och fipplat...
Användarvisningsbild
av PLA
Det var beställningsspecifikationerna jag så det på (min Volvo). Jag hade undersökt lacken mycket noggrann, men där var ingen spor av något emblem.
av llesrof
Jag brukar rensa alla mina bilar på sån skit. Min chippade S70 satta jag ett 2,0-emblem på istället :D Emblemen är bara i vägen när jag tvättar och polerar bilen. Dessutom så ger jag mig f-n på att en och annan som åker bakom nästan dör av nyfikenhet när de inte ser om det är en diesel eller bensinare.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Den svenska avundsjukan kanske.
Man vill inte skylta med D5 AWD.
Användarvisningsbild
av PLA
Jag kunde tänka mig en anledning till inte att skylta med typ, är på grund av bränslestöld. Om tjuvarna inte kan se, om det är en bensinare eller diesel går dom till nästa bilen.
Men det är ju bara dom i storstäderna, där har det problemet.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ja på landet är det väl ingen som gör sig besväret att slanga en personbil. Bättre att ge sig direkt på farmartankarna... :twisted:
av S.t.r.a.n.D
Jag tycker det är snyggare när det är rent där bak, har alltid plockat bort allt. Men nu på senaste bilen plockade jag bara bort v70 och lämnade kvar D5 AWD då det är min första AWD-bil så gillar jag att se det....hahaha.
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]