Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#749359
Har köpt en begagnad C30 privat där volvo on call ingår.
Bilen är 1,5 år gammal.

Jag vet inte inte om förra ägaren har avslutat sina tjänster, strukit sina koder osv.
Jag ringde Volvos kundtjänst, de sa att jag skulle trycka på volvo on call knappen i bilen så skulle ngn svara.
Jag provade detta och det stod text på displayen i stil med "kopplar upp" och sen slutade det med "volvo tackar dig"
Inget hände, jag fick inte prata med ngn.

Vad gör man?


Förresten, är abonnemanget alltid 3 år vid nybilsköp, dvs 1,5 år kvar för mig?

Jag läste att det efter abonnemangstid kostar pengar, är det för assistenstjänster och så?
Om man inte vill betala, kan man då inte ens använda mobil-appen för att styra dieselvärmaren?
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]