Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Jag brukar alltid kolla försäljningsstatistiken varje ny måndad

http://www.bilsweden.se/ny_statistik/ar ... ember-2012

Några kommentarer

-V70 är den ständiga ettan
-V40 har på tre månader sålt lika mycket som A3 sålt på 11 månader
-Ford Mondeo, Opel Insignia och Audi A1 ligger förvånansvärt långt ner på listan
-Volvo xc60 säljer 5 gånger så bra som Audi Q5
-Skoda verkar tappa greppet en aning. Förut var Skoda ofta uppe på topp tio, nu är första modell på plats 17
-Kia Cee´d säljer 3 gånger så mycket som Opel Astra (!) Har Opel gått och blivit ett uddamärke?
-Jag hittar varken C70 eller xc90 i listan. De ligger alltså under plats 75
Användarvisningsbild
av Funk
Det spekuleras om att Opel är nästa bilmärke att försvinna, så snart de avtal som skyddar personalen löper ut kommer Opel att avvecklas eller säljas från GM. Jag tror det var någorlunda rätt citerat från en artikel i Dagens Industri..

/Thomas
Användarvisningsbild
av 2013xc70
I sommer var jeg hos en volvo forhandler i karlstad, han sa at xc 60 og xc70 solgte omtrent like godt i sverige. Men xc 60 er nr 6 og xc 70 ikke blant de 75 mest solgte? Noen som vet salgstall på xc 70 og xc 60?
Användarvisningsbild
av V9097
Jag tror xc70 är inräknat i v70, men jag är inte helt säker.
Användarvisningsbild
av MartinS
V9097 skrev:Jag tror xc70 är inräknat i v70, men jag är inte helt säker.
Japp så är det nu för tiden, volvo valde att sluta särredovisa XC70 sedan någon gång i våras (eller var det vintras?). Jag misstänker att det har med VW jakten att göra, man vill absolut inte bli omkörd av VW här.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guligan
Så är det säkert. Volvo kommer dessutom registrera en väldigt massa V70 diesel i december då den inte är miljöklassad efter årsskiftet. Även bilar som inte är kundsålda kommer alltså sättas "i trafik". På det viset håller man också undan för VW Passat som varit nära förstaplatsen under vissa månader i år.

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]