Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 2013xc70
Hei, er dette standard utstyr på alle xc70? Eller virket utstyrsnivå er det standard på?
Användarvisningsbild
av Tomas88
Blev tvungen att Googla detta.
Däcktrycksövervakningssystem. Betyder det tydligen.
Har dock ingen aning om det är standard på XC70.
Visste inte ens att det fanns på Volvo.
Användarvisningsbild
av Vojje
Tomas88 skrev: Däcktrycksövervakningssystem.
Finns halvautomatiskt på B-tema.
av Droopy
Däcktryksövervakning måste ju verkiligen vara tidernas mest onödiga tillbehör el?, hur många gånger per år kollar ni luften? själv kollar jag två gånger, när jag byter till vinterdäck och sommardäck.
Användarvisningsbild
av crumpets
Droopy skrev:Däcktryksövervakning måste ju verkiligen vara tidernas mest onödiga tillbehör el?, hur många gånger per år kollar ni luften? själv kollar jag två gånger, när jag byter till vinterdäck och sommardäck.

Det tänkte jag också först. Sen läste jag att det är så att du kan hitta småpunkteringar innan du åker iväg/i låg hastighet så att inte däcket smäller när du ligger i 130 på motorvägen. En ren säkerhetsgrej snarare än komfortgrej alltså.
av Droopy
crumpets skrev:
Droopy skrev:Däcktryksövervakning måste ju verkiligen vara tidernas mest onödiga tillbehör el?, hur många gånger per år kollar ni luften? själv kollar jag två gånger, när jag byter till vinterdäck och sommardäck.

Det tänkte jag också först. Sen läste jag att det är så att du kan hitta småpunkteringar innan du åker iväg/i låg hastighet så att inte däcket smäller när du ligger i 130 på motorvägen. En ren säkerhetsgrej snarare än komfortgrej alltså.
Ok, men det kan ju vara bra, säkerhetspryttlar kan vi aldrig få nog av :-)
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]