Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av 93kar38
Hej!
Ska beställa ny tjänstebil nu efter sommaren och funderar på en a6 avant. Det jag undrar över är om standardstolarna är hårda att sitta i? Har för närvarande en v70 som har väldigt sköna säten och i och med att jag kör 6000 mil om året så är stolarna av betydelse. Jag vet att det finns sk. komfortstolar men då måste man välja till läderpaketet och det har jag/företaget inte råd med!
Så är det någon som har erfarenhet av stolarna i nya a6:an så får ni gärna dela med er:D
Jag kan tillägga att jag har 7,5 basbekopp att handla för så om det är någon som har en a6:a som tjänstebil så får ni gärna säga vad ni fick in och till vilket pris! Finns det rabatter osv...

Tacksam för svar:D
Användarvisningsbild
av Sunschreem
93kar38 skrev:Hej!
Ska beställa ny tjänstebil nu efter sommaren och funderar på en a6 avant. Det jag undrar över är om standardstolarna är hårda att sitta i? Har för närvarande en v70 som har väldigt sköna säten och i och med att jag kör 6000 mil om året så är stolarna av betydelse. Jag vet att det finns sk. komfortstolar men då måste man välja till läderpaketet och det har jag/företaget inte råd med!
Så är det någon som har erfarenhet av stolarna i nya a6:an så får ni gärna dela med er:D
Jag kan tillägga att jag har 7,5 basbekopp att handla för så om det är någon som har en a6:a som tjänstebil så får ni gärna säga vad ni fick in och till vilket pris! Finns det rabatter osv...

Tacksam för svar:D
Är inte det enklaste att åka ner till vag o be att få prova standard stolen? Iaf jag har svart helskinn i min. Och jag upplever iaf äldre audistolar hårdare. Man känner av att det är \___/ så att säga. Men vi är alla invanda med olika. Så som sagt, åk o prova en du :)
Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]