Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ni som kör en Volvo CrossCountry... blir inte ni sugna på att testa vad era bilar går för utanför vägen, eller i alla fall på en jäkligt dålig väg? Nu tillåter ju inte lagen att vi ger oss ut i skog och mark hur som helst och dessutom skulle jag föredra att köra fast under ordnade omständigheter än på en traktorstig 3 kilometer rakt ut i mörka och läskiga skogen. Jag vet att CrossCountry inte är en terrängbil men jag vill ändå testa vad den kan. Hur känner ni andra? Är ni också sugna på att testa lite och hur skulle ni vilja göra? Skall man ta kontakt med någon lokal offroad-klubb och se om de kan hjälpa en? FInns det ett större intresse så kanske man kunde boka en bana någonstans?
Risken är att man blir utskrattad om man kontaktar en offroadklubb...
Jag har kört XC70II och förra generationens A6 Allroad i terräng i samband med presentationer och det går förvånansvärt bra. Riktiga lerhål bör man undvika även med riktiga terrängfordon!
Köra fast.....vad är det?

Det har aldrig hänt mig så länge jag kört AWD. Jag måste alltid stannat långt innan det är risk för fastkörning pga andra saker som att man förstör bilen pga stenar, grenar osv som riskerar "trascha" kofångare, underrede, fälgar, lackering osv.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]