Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Volvo lämnar 2? år garanti. Mitsu, 8är.
Båda 4WD.

Vilken gillar ni bättre?
av llesrof
Bamse skrev:
llesrof skrev:Vilka årsmodeller?
Kul: Vilka bilmärken lämnar 8 års garanti på begagnade bilar?
Det ar detta som fick mig fundersam också eftersom tråden startades i en avdelning om en modell som inte längre tillverkas.

Garanti låter ju bra men värdet brukar vara ganska urholkat när man kollar villkoren.
av kamilenski
llesrof skrev:
Bamse skrev:
llesrof skrev:Vilka årsmodeller?
Kul: Vilka bilmärken lämnar 8 års garanti på begagnade bilar?
Det ar detta som fick mig fundersam också eftersom tråden startades i en avdelning om en modell som inte längre tillverkas.

Garanti låter ju bra men värdet brukar vara ganska urholkat när man kollar villkoren.
Vilka villkor menar du?
av llesrof
Garantivillkoren. Ta till exempel 30 års rostskyddsgaranti som Mercedes stoltserar med. Googla på det så förstår du vad jag menar. Lång garanti låter bra men det kommer nog inte som någon direkt överraskning att när man behöver garantin som bäst så gäller den inte. Jag är skeptisk mot löften men det är möjligt att Mitshubishi ger schysta villkor. Det är dock inget som skulle avgöra ett bilval för mig. Om valet stod mellan en ny Outlander och en ny V70 AWD, eller en bättre jämförelse, en ny XC70 AWD, så skulle jag inte ens överväga en Outländer även om det verkar vara en förbaskat trevlig bil. Kollade själv på bland annat Outländer innan jag köpte min XC70.
av kamilenski
Outländer ;(
Användarvisningsbild
av StringerBell
kamilenski skrev:Outländer ;(
Mercedes lägger ned Geländewagen och M-shi tar över?
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]