Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag tror de flesta är medvetna att det inte är bra, men hur förklarar jag för en kvinna som är stående vid vägkanten med en turbodiesel varför det inte är bra att köra utan motorolja i motorn?

Kommer bilen någonsin att vara sig själv igen efter en sån här incident med hjälp av mästerliga insatser från verkstaden?
Användarvisningsbild
av ML
"hur förklarar jag för en kvinna"

Dom orden är inte uppfunna än :D :D
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Blondine?? forklar at det er som sex uten "smøring"!!!! :-}

Blir dette rammet av censur?
av billy_
torkild skrev:Blondine?? forklar at det er som sex uten "smøring"!!!! :-}

Blir dette rammet av censur?
GOOD ONE! :wink:
av Alminjo
Kvinnor förstår sj inte på bilar.... skippa snacket :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Alminjo skrev:Kvinnor förstår sj inte på bilar.... skippa snacket :D
Då lär jag bara påpeka att min kan mer om bilar än vad jag själv kan, om man bortser från olika bilmodeller med motoralternativ och sådant då.

Ska bromsarna luftas eller något liknande så är det då hon som får dra det tunga lastet :oops: :lol:

/Anders
av Perra N
Oljan är för motorn, vad blodet är för oss. Fattar inte hur folk bara kan köra utan att be någon att iaf kolla om vätskorna är ok.
av NCR
Tja, kvinnor är i allmänhet helt ointresserade av allt tekniskt. Min kära hustru exempelvis åkte glatt omkring med en fågelskit stor som hisingen på sin motorhuv i en vecka tills jag frågade om hon hade planerat att ta bort den. Sen höll hon på att bli av med garantin på sin ett år gamla bil genom att glömma bort service på den, jag kom på det efter 3 månder över tiden och då hade hon dessutom slarvat bort handboken och servicehäftet så det fick jag ringa och beställa på nytt från återförsäljaren, osv osv osv.

Det finns en anledning varför hon inte får låna min volvo eller att jag inte skulle kunna tänka mig att dela bil med en person som reagerar på uppslagsmärken med ett "jaså, det har jag inte sett".
av Frigge
NCR skrev:Tja, kvinnor är i allmänhet helt ointresserade av allt tekniskt. Min kära hustru exempelvis åkte glatt omkring med en fågelskit stor som hisingen på sin motorhuv i en vecka tills jag frågade om hon hade planerat att ta bort den. Sen höll hon på att bli av med garantin på sin ett år gamla bil genom att glömma bort service på den, jag kom på det efter 3 månder över tiden och då hade hon dessutom slarvat bort handboken och servicehäftet så det fick jag ringa och beställa på nytt från återförsäljaren, osv osv osv.

Det finns en anledning varför hon inte får låna min volvo eller att jag inte skulle kunna tänka mig att dela bil med en person som reagerar på uppslagsmärken med ett "jaså, det har jag inte sett".
Jag känner igen din beskrivning till 100% :lol: .
Skulle kunna tro att vi delar fru :lol: :lol:

/Fredrik
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]