Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ja just som rubriken.

På min 480tic så har det uppstått ett ljud som bara kommer ibland och enbart vid tidig belastning, men bara ibland.
Fick ett tips av en vän som jag litar på att det ev. kunde vara dumpen som kvittrade lite grann, eftersom jag frågade honom om han trodde att ljudet ev. kunde vara spikningar vilket jag inte riktigt ville tro på och inte heller han.
Nu har jag testat med en annan dump (original) och som jag vet funkar, men "Kvittret" finns kvar och bilfaen går som ett spjut :twisted:
Nej den laddar varken mer eller mindre än den är inställd på och alltid gjort i min ägo och jag har själv ställt in den så :mrgreen:

Frågan då???

Kan magnetventilen "kvittra" eller kanske låta som "knack" "spikning" och som jag upplever varifrån ljudet kommer så stämmer det med var magnetventilen sitter och i så fall, kan den fortfarande funka som den ska eftersom jag inte upplever att bilen går annorlunda när detta ljud kommer ibland eller är den på upphällningen? Antagligen ?:-/ Eller ?:-/

Någon som vet ?:-/
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]