Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mimmie
Letar efter en motor till min bil och undrar nu vad som skiljer sig mellan de olika motorerna.. För mig är detta en djungel och vill hitta en motor så snabbt som möjligt.

Någon som kan förklara skillnaderna o vad jag ska titta efter...
av Gelis
Vad satt det för motor i tidigare? Ska du byta till en annan maskin så måste nog hela elbiten följa med. Skillnaden på Vortec och vanlig V6:a är förbränningsrummen i topparna. Vortec 6:an har 193 hk, men jag tror att det bara fanns vortec på 95 o uppåt.
av Gelis
Ska du bara fixa ett block + toppar och flytta över kringutr. från din nuvarande motor, eller ska du byta hela skiten. Om du ska byta allt så bör du nog få tag i en -95:a, samma maskin sitter i S10 pick-up. tror att -96 blev det ett annat sprut och även annan motorstyrning.

Ska du flytta över dina prylar så måste du nog få tag i en vortec för att insuget passar inte på en äldre icke vortec maskin.
Skillnaden är bla antalet bulthål för insuget i topparna på Vortec är 4 st /topp på äldre maskiner är det 6st /topp.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]