Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

För någon månad sedan blev jag länkad till en sida där man kunde se volvos alla egna delar, så som det ser ut på volvos egna datorer. Där art nummer och bilder på alla delar finns.

Vet någon vilken sida jag menar? Hoppas det har letat någon timma nu... Letar efter ovanliga delar därför vill jag ha sidan och kunna kolla själv på.

Sidan var på engelska och alla olika bilmodeller fanns. Sen var det bild på alla delar svart vitt var det på bilden. Sen varenda del hade ett nummer så fick man skrolla ner och leta rätt på nummret. Det är det jag minns iaf. Hoppas någon kan hjälpa mig!
Om du har lite tur så kan du hitta det igen på din dator. Uppe i högra hörnet på skärmen (Win 7 IE 9 ) har du en ikon för Favoriter. Öppna den. Där har du en rullgardinsmeny som heter Historik. Den går ända till och med 3 veckor bakåt i tiden. (I alla fall på min dator) Där får du upp en lång rad med siter som du har varit inne på. Om det är Googlesökningar så kommer dom som undermenyer. Du börjar alltså enklast bakifrån, och går uppåt i raden. Och när du kommer till en Google så klickar du på ikonen. Då kommer alla sökningar du har gjort den gången. Om du möjligen minns något litet av sidans namn, eller kan tyda dig rätt av texten så underlättar det ju.

Jag har även kollat detta på en annan dator där ägaren använde Firefox eller möjligen Google Chrome som webbläsare. Då gick det bara en (1) vecka bakåt, dessvärre. ??:-/ Jag har inte gjort någon "petimetersökning" på detta, men den lilla kontrollen jag har gjort, visade vad jag uppfattar som samtliga sidor som jag har varit inne på. Det är ju också fullt möjligt att fler sidor än Google har undersidor i menyerna. Alltså: Om du t.ex hittar att du har varit på Biltemas sida och sökt runt en dag, så kanske du får klicka dig vidare på undersidor för att hitta alla detaljsökningar som du har gjort där, om dom nu var många och olika?

Värt att pröva i alla fall.

Ett tillägg: #27 hann före medan jag skrev, men jag låter mitt inlägg vara kvar för någon annan kan ju kanske ha nytta av det i något annat sammanhang.
lancelom skrev:Stämmer det att denna är färdiglackade? hur gör man för att få den skeppad till Sverige och vad blir i såfall priset när den kommer hit?
( moms och frakt )
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 87588.html

om det finns någon som vet och kan svara på frågan?
Frakten kan ingen mer än dom själva svara på, beror på vad dom har för avtal mm.
Maila eller ring dom och fråga.
Sen lägger du 5% tull på alltihop, efter det lägger du på 25% moms på alltihop och sen ska fraktfirman ha en avgift för tullhanteringen, t.ex posten tar 100kr plus moms.
av *pettson*
Prova ebay.co.uk sök på volvo v70 roof spoiler. Välj och vraka till reapris i jämförelse. Alla är dock inte lackade. Men lack behöver inte vara dyrt att få med i köpet om man är lite klurig. Lack är billigt i andra länder än här.
mbc skrev:
lancelom skrev:Stämmer det att denna är färdiglackade? hur gör man för att få den skeppad till Sverige och vad blir i såfall priset när den kommer hit?
( moms och frakt )
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 87588.html

om det finns någon som vet och kan svara på frågan?
Frakten kan ingen mer än dom själva svara på, beror på vad dom har för avtal mm.
Maila eller ring dom och fråga.
Sen lägger du 5% tull på alltihop, efter det lägger du på 25% moms på alltihop och sen ska fraktfirman ha en avgift för tullhanteringen, t.ex posten tar 100kr plus moms.
Enligt vad man kan läsa på ebay så tillkommer inte moms eller andra avgifter vid köp inom EU. Eller beror det på hur man köper?
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]