- tor 01 sep 2011, 05:21
Jag upptäckte härom dagen en rejäl rost-ros på bakskärmen. Åkte till Volvo-verkstaden för att de skulle få se den och ev. kunna ta det på rost-garantin (är inne på sista året, det är en -04). Verkstadskillen konstaterade efter en stunds undersökning att skärmen varit omlackerad och att lackfirman måste ha gjort ett dåligt underarbete.
Ringde Volvia och frågade om skador på bilen, och de bekräftade att det hade varit en skada på skärmen och att den hade varit inne på lackeringsjobb.
Frågan jag ställer till er som förhoppningsvis vet:
Hur länge ska man begära att ett lackeringsjobb ska hålla?
Skadan som åtgärdades är nästan 8 år gammal, men det ska ju inte börja rosta om förarbetet inför lackningen är gjord på rätt sätt. Tror ni det finns det någon möjlighet att få felet reklamerat och åtgärdat (kanske dela på kostnaderna?)?
Ringde Volvia och frågade om skador på bilen, och de bekräftade att det hade varit en skada på skärmen och att den hade varit inne på lackeringsjobb.
Frågan jag ställer till er som förhoppningsvis vet:
Hur länge ska man begära att ett lackeringsjobb ska hålla?
Skadan som åtgärdades är nästan 8 år gammal, men det ska ju inte börja rosta om förarbetet inför lackningen är gjord på rätt sätt. Tror ni det finns det någon möjlighet att få felet reklamerat och åtgärdat (kanske dela på kostnaderna?)?
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...