Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej!

Jag ska montera drag på min Volvo S70 2.5T. Enligt Skruvat så kan man få ett för ca 2100 kr från Boh Towbars hos dem? Är detta märke okay? Mekonomen har föreslaget ett från Monoflex för 2309 kr och slutligen ett med okänt märke från Autoexperten för 2230 kr.

Priser med elsats

Vad säger ni om detta?

MVH
av snowman
Aha, ja då blir ju skruvat.se ganska billigt, frågan är om det är rätt produkter? Jag har hört något om att dessa endast klarar 1600 kr medan det finns andra som klarar samma som bilen?

Hur är det på en Volvo S70 -99, måste man själv dra elen eller brukar den vara fördragen? Och är det 7 eller 13 polig kontakt man ska ha?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Endast och endast, original dragvikt ligger också på 1600kg.

7 Polig kontakt är standard, men jag skulle välja 13 pol om möjligheten finns, och om bilen tillåter det

/Kalle
av Rådlös
Drag till moderna bilar är certifierade och typgodkända. Vilket i förlängningen borde betyda att en prototyp/förserie (?) är testad och godkänd för en speciell bilmodell. Får du bara rätt modell till din bil, så torde fabrikat A eller B inte ha någon avgörande betydelse.

[squote=koolizz post_id=1622649 time=1766146780 u[…]

Brukar haka av minuspolen om jag är osäk[…]

Volvo 850 som ej startar

Har du testat om bilen startar i nödprogramme[…]

Frågade om på min -18 S60,gammla karos[…]