Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av PTV
Möjligt att det är ren inbillning från mitt eget håll men nog är det väl färre Saabar på vägen just nu.Tycker man ser dom mer sällan än tidigare och undrar i så fall var de tog vägen när de knappast kan ha upplösts i tomma intet bara för att Saab som bilmärke är utrotningshotat !?. ?:-/

Svarta, Vita och Gråa V70 ser man däremot i tid och otid hos totalt ointresserade bilförare som framför dessa bilar fulla av skit och på rostiga plåtfälgar.Vilken miserabel bilkultur.Ta bussen istället vetja och skona mina ögon. :???:
av *pettson*
Alternativet är att skita i vad andra kör och hur dom vårdar det? Varannan bil som du möter som är ful KAN vara i bättre skick tekniskt än varannan vacker bil du möter.
Låt aldrig det yttre lura dej. Vet inte hur många välvårdade bilar jag skruvat med som gjort mej mållös i sitt miserabla skick under det vackra, ägarna har lackat om varannat år, köpt dyr stereo köpt stylinglyktor och fina fälgar men skitit i sina dassiga stötdämpare, sina obefintliga bromsklossar, sina framfjädrar varav en är av, eller för den delen så är bakvagnen ergad i bitar, nån har övre fjäderskålar som inte finns längre osv. Om det är för att pengarna gått till det yttre eller vad det beror på vet jag inte. Och det gäller inte bara volvo utan alla märken.
I övrigt så är många saabar inbytta mot andra märken idag. Men saab har minskat drastiskt länge på våra vägar så nu har det väl kommit ned i en nivå där man som sagt nästan ler när man ser en.
av kottskrapa
Ska man frakta med sig all skit på bussen då tycker du?

Jag har bilen som transportmedel för det som skall åka med oavsett om det är min familj eller skräp..
Användarvisningsbild
av isak
ja ta bussen!
för din bil är säkert starkt försämrad med 19"s fälgar osv?
Isak
av kottskrapa
Om du menar mig så har jag original 15" :)

Jag har inte ens vinge ;)
Användarvisningsbild
av isak
me too 15 x 205 60. var trådskaparens åsikter!
Isak
Användarvisningsbild
av FWH
Man ser ju inte så många nya 9-5 iallafall.
av -94 9000 2,3T cse
Fast inlandet, GBG-Åre så har antalet nya 9-5 ökat rejält, känns det som. Från enstaka till några per dag. :???:
Användarvisningsbild
av Funk
Senaste siffrorna säger att för mars månad regades ca. 24000 bilar i Sverige. Av dessa stod Volvo för runt 5000 bilar med en marknadsandel av ca. 21%. För SAAB's del regades ca. 300 bilar så kunderna verkar säga sitt, SAAB är inget att satsa på. Tråkigt men så verkar det vara....

/Thomas
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]