Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sajkko
Ok jo en kompis säger att han varit inne där o kikat innan han köper sina volvos (ingen företagare) men glömt bort adressen. Själv tycker jag en sån är guldvärd, den informationen ska vara allmän ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
den sidan skulle jag också villa få tag på!
bra att ha på jobbet, då man på en aktoriserad verksta bara kan koma in i sitt eget datasystem, eller den konsörnen verkstan tillhör!

hur kan en hemsida komma åt informationen som ligger i en mängd olika databasar?
Tveksamt om den finns !
av Frigge
Jag är oxå skeptisk till att det finns en sådan sida, har personligen aldrig varken hört eller sett något sådant.
Som Carman säger, inte ens återförsäljare kommer in i varandras system.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Sajkko
Jag menar bilar som är servade hos volvo enbart. Men men han kan ha snackat i nattmössan polarn :S ska fråga han igen
Användarvisningsbild
av CarMan
Sajkko skrev:Jag menar bilar som är servade hos volvo enbart. Men men han kan ha snackat i nattmössan polarn :S ska fråga han igen
Vi pratar också om bilar som bara varit hos volvoåterförsäljare
av Jaco
Finns det någon site där man kan knappa in bilens chassinummer och se vilken utrustning bilen hade när den lämnade fabrik?
av Teemu
Jaco skrev:Finns det någon site där man kan knappa in bilens chassinummer och se vilken utrustning bilen hade när den lämnade fabrik?
Den saken bör din handlare kunna hjälpa dig med. Jag fick iaf ut en lista på diverse tillbehör/tillval som fanns i bilen när jag frågade om man kunde få det.
av matzen10
Teemu skrev:
Jaco skrev:Finns det någon site där man kan knappa in bilens chassinummer och se vilken utrustning bilen hade när den lämnade fabrik?
Den saken bör din handlare kunna hjälpa dig med. Jag fick iaf ut en lista på diverse tillbehör/tillval som fanns i bilen när jag frågade om man kunde få det.
Japp, samma här. Inga problem alls faktiskt.
jag tror dock att trådskaparen menar att man vill kolla typ, 3-4 intressanta objekt på en gång för att sedan (med underlaget man får fram) satsa på just DEN bilen.

M V H
---> Matz
760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

Okej, tack för hjälp. Jag ska kolla film[…]

S40 2004

CD-växlaren var tillval. Om den finns ska den[…]