Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Har haft min bil sedan ny och är väl väldigt nöjd för det mesta, men varför blir man aldrig nöjd? folk som säger att de e nöjda hela tiden med sina bilar lever de i förnekelse?, för jag blir då aldrig nöjd
av PTV
Nja det vet jag inte riktigt.Har haft en del bilar av skiftande märken under årens lopp men blev väl inte riktigt nöjd fören jag började köra Volvo.De håller ju ihop klart bättre än många andra märken samt har något så när vettiga reservdelspriser de gånger de nu går sönder.Min 850 GLT verkar ju vägra att dö och min S70 T5 har alltid rullat på bra utan protester.Så visst är jag nöjd. :D

Då är det ju samtidigt en himla tur att somliga aldrig blir nöjda så vi andra kan köra omkring i dessa då begagnade bilar och stortrivas med livet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Gissningsvis för att det alltid finns nåt bättre, oavsett vad man eftersöker. Eller bränslesnålhet är väl nåt de flesta har råd att köpa det allra allra bästa inom. Men både komfort/lyx eller hastighet eller banvänlighet finns ju alltid någon som har det bättre ställt ekonomiskt som brummar runt i.
Det är nog helt enkelt omöjligt att alltid vara nöjd när det alltid finns i bakhuvudet att det alltid går att få det ännu bättre.
av semmelman
Mm... köpte min och var nöjd ett tag trots "investeringarna" jag tvangs göra men så kom vintern, då hade ju fyrhjulsdrivet varit bra kom man på, men köper jag en sån så kommer ju snart sommaren... Finns alltid nåt som är bättre.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Om man får filosofera lite djupare kring nöjdhet så måste jag nog säga att man är som nöjdast i livet när man är mätt, utvilad och har gökat hyfsat nyligen!

Så är det något i vardagen som man finner trist å tråkigt så beror det (enligt min tes) att någon av de tre ovanstående inte är uppfyllt, och eftersom de flesta av oss här är killar så har jag ju mina aningar om vad det vi saknar mest av dessa tre... :wink:

Med andra, ät, sov och göka och du kan köpa en Nissan micra 1983 års modell och ändå vara nöjd! :D
Användarvisningsbild
av FWH
Alla bilar är en kompromiss på någon nivå jämfört med vad man allra helst vill ha.

Sen vill man ju ha lägst pris, högsta prestanda, lägsta bränsleförbrukningen och 100% tillförliglighet...
av semmelman
Om man vill fortsätta va djup skulle man kunna tillägga att när man uppnått allt så man är fullt nöjd, vad finns kvar att göra då? Den dagen kan man klä sig i träfrack.

Därför tänker jag vänta med att köpa en Porsche. :P
av Amli
Jag älskar att bara sitta och kolla på bilar på t ex Blocket. Det kan vara allt mellan himmel och jord.
Jag köpte en ny bil så sent som i november och sitter redan och spånar på vad nästa köp borde bli.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Amli skrev:Jag älskar att bara sitta och kolla på bilar på t ex Blocket. Det kan vara allt mellan himmel och jord.
Jag köpte en ny bil så sent som i november och sitter redan och spånar på vad nästa köp borde bli.
Min sambo läste detta inlägg och hon kommenterade bara att jag är precis likadan :D
av Ninjan
Gurra82 skrev:
Amli skrev:Jag älskar att bara sitta och kolla på bilar på t ex Blocket. Det kan vara allt mellan himmel och jord.
Min sambo läste detta inlägg och hon kommenterade bara att jag är precis likadan :D
Och jag kan konstatera att min man är likadan.... Tur att han nöjer sig med mig :lol:
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]