Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hj
Ser benämningen Blackline då och då i annonser och specifikationer av vissa utgåvor av diverse Volvomodeller.

Vad innebär benämningen? Jag trodde först det var att lister och trim var svarta i st f gråa eller annan färg, men det verkar inte vara så...
Användarvisningsbild
av Ramon
År 1988 introducerades Blackline till 740 GL modellerna. Blackline är ett utrustningspaket innehållande: svart dekor, speciell klädsel, centrallås, elhissar, elspeglar och aluminiumfälgar.
Användarvisningsbild
av Jensen
Beror ju på vilken modell du sett det till.
Förutom det som Ramon skrev så innehåller paketet även farthållare,färddator,ECC,stereopaket,dimljus, kan ha glömt nåt.
S/V40 är ju en modell som har blackline som utrustningspaket, kan inte tänka mig att det var en 740 du syftade på.
av Addekarlsson
Varför kan man inte tänka sig att det handlar om 740? Det var ju 740 som var först med blackline... :wink:
Ramons beskrivning förklarar blackline på en 740. Dock är elhissarna bara monterade i fram på en blackline, inte back oxå, som många tror.

Men blackline-paketet är så otroligt varierande beroende på vilken bilmodell vi pratar om.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av hj
Jag tänkte nog mest på V40 men jag vet att det fanns till 740 också. Vad är det som utmärker paketet på V40?

Namnet syftar alltså på svart dekortrim men är i själva verket ett utrustningspaket, nån sorts föregångare till dagens Summum och Multum och Kinesisk och allt vad de heter alltså ;)

Jag har fått svar på min fråga, tack!
760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

Okej, tack för hjälp. Jag ska kolla film[…]

S40 2004

CD-växlaren var tillval. Om den finns ska den[…]