Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danneman
Igår hände en lustig grej, en kompis till mej ringer och säger att han stoppade i en 20 lapp i en sedel pump ( han hade sitt soppa kort hemma, nödtankning) så när han börjar tanka så räknar inte räkneverket på pumpen.
Efter 2-3 min lägger pumpen av. Han startar bilen för att åka därifrån och upptäcker med förvåning att hans bil har nästa halv tank !!
Jag va inte sen på gaspedalen dit för att testa, mkt riktigt, pumpen räknade inte och jag åkte därifrån 60:- fattigare med fulltank. (Macken är en obemannad station)
Frågan är om det jag gjorde är olagligt ?!
Jag menar om jag går in på ICA och handlar en kött-bit som är märkt 19:-/Kg istället för 119:-/kg så är det ju inte mitt fel.
av olman
Bara att gratulera !!!
Bensinbolagen o staten tjänar så det räcker på oss bilister i alla fall !
Användarvisningsbild
av Danneman
Typ så jag tänker också ;)
Användarvisningsbild
av Loner
Elfa gjorde en liknande blunder för några år sedan, var en hårddisk om jag minns rätt som dom glömt en siffra i priset.

Serviceminded som dom är så lätt dom dom som beställde samma dag som utskicket kom få disken till det priset.

/L
Användarvisningsbild
av Gizz
Varför kan inte sånt hända mig :) Hade ju inte varit dumt alls.
av jbl
Jag tror det är olagligt. Det var en nyhets artikel där folk hade tankat gratis och där var polisen inkopplad.

Om du nöjt dig med 20kr så är det ingen fara men att göra det gånger tre lär ju vara olagligt.
Användarvisningsbild
av frilins
Gratulerar! :D
av S.t.r.a.n.D
Inte helt fel att slippa dyrbetala bensinen nån gång
av zenobia
Det lär ju vara straffbart. Du vet att du gjorde fel. Kan nog bli svårt att komma undan om dom hittar dig men det är ju lungt du postade ju på ett anonymt forum... :D

NOT....
av Frigge
Det är ju inte ditt fel att Automaten var trasig, knappast åtalbart.
Skillnad vore ju om DU förstört Automaten.
Hade gjort likadant själv :lol:

/Fredrik

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]