Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
fint!

http://www.blocket.se/vi/7165032.htm?ca=15_s

Volvo V70 T5 //7SITTSIG//
Mätarställning: 10800mil
Karosseri: Kombi
Bränsle: Bensin
Växellåda: Manuell

Enligt Volvo Pv. kvalitesystem så hade bilen vid senaste service rullat:
(utläst av verkstaden i Italien)

Speedo unit : K
Mileage : 143800 K
Real mileage : 143800 K
Mileage date : 04-03-30

Frågan är om man ska skicka ett mejl till försäljaren och fråga om det är han Eller någon annan som manipulerat mätaren...
Användarvisningsbild
av Loner
tycker gått o väl du kan fråga om kilometerställningen!
av Frigge
Sällan en Import är skruvad, INTE.
Det är mer en regel än ett undantag att dom har skruvad mätarställning.

/Fredrik
av lucas99
Dessutom syns det att h framdörr är omlackad, färgen stämmer
mkt dåligt!
Användarvisningsbild
av Whisky
lucas99 skrev:Dessutom syns det att h framdörr är omlackad, färgen stämmer
mkt dåligt!
Ja, ta-mig-tusan...det ser faktiskt så ut... Bra syn har du! :wink:
av matzen10
Stämmer bra med lackeringen; jag laddade hem bilden och öppnade sedan i Picture Manager och valde att autojustera färgerna. Då blev det ännu tydligare.

---> Matz
av turture
en del bilförsäljare skulle nog fan sälja sin morsa för en tia om dom tjänade på det...köpte själv en nyimportterad 850 96:a å man lägger märke till mer å mer fel på den...tråkigt, fan man lägger sitt hjärta i sin bil å så blir man blåst...ja ja e väl bara att börga mecka, ska nog få hyffs på den men man blir lite ilsk på det ibland...
av matzen10
turture skrev:en del bilförsäljare skulle nog fan sälja sin morsa för en tia om dom tjänade på det...köpte själv en nyimportterad 850 96:a å man lägger märke till mer å mer fel på den...tråkigt, fan man lägger sitt hjärta i sin bil å så blir man blåst...ja ja e väl bara att börga mecka, ska nog få hyffs på den men man blir lite ilsk på det ibland...
Lixom många andra har jag hört om just detta med skruvade bilar, både här hemma och importerade. Man får ha det i beräkningen när man köper bil, antar jag..Är en importerad bil mkt billigare än en svensk så verkar det vara så att man får ha en buffert för just det ändamålet; att lägga på reparationer man "normalt" inte skulle ha, s.a.s. Men likförbenat så är det inta vad man ska/bör vänta sig. men verkligheten ser som bekant annorlunda ut från vissa horisonter.
Jag har själv haft en importerad BMW 528iA 1997/98 som köptes genom bilfirma i Örebro. Innan köpet fick jag ta med den till min mek som gick igenom bilen under 4 hela timmar för att kolla växellåda och allt annat som jag inte kan. Han kunde dock konstatera att de 15.500 milen den rullat var äkta. Om inte, så har det bytts en ganska stor mängd delar så det skulle se bra ut och då skulle jag inte grina för det, menade han. Skicket var alltså i paritet med vad man kunde förvänta sig av en bil med den mätarställningen. Jag körde 4000 mil nästintill utan problem med den innan brorsan tog över den. Det här var alltså en "ärlig" bil. Vilket jag oxå är övertygad om att de flesta, faktiskt, är.
Dock lider jag med dig om det är så att felen som poppar upp är av sådant slag att man inte kan förvänta sig att de ska komma vid dina miltal! Hoppas du kommer tillrätta med dom och att du sedan får en bil som du kan känna dig trygg med!
Dela gärna med dig om vad för fel som uppstått på bilen och vilka miltal dessa kom; du kanske kan få hjälp att avgöra om det är mätarfusk eller inte av de som är kunniga här på forumet.

M V H
---> Matz
av turture
nja det e väl kanske inga direkta fel, den verkar mest va väl använd...den ska ha gått 14 000 mil å det kan jag nog tro på, men är nått lager som tjuter, vet inte om det cervo eller vattenpumpen som behöver en koll...sen ha den börgat vobbla i sidled, vet inte om det kan ha med hjulen att göra men e på gång att kolla det, annars blir det nog en 4-hjulsinställning ...sen e det lack å skönhetsskador som man upptäcker om man tittar närmare på den, när jag tvättade den så lossnade en stor flaga på huven men annars e den fin å under kan man nästan tro att den e ny...den kommer från sweitz å dom saltar nog inte där...
Användarvisningsbild
av Danneman
Branx , hur kollade du det ?
Samma firma har en vit v70 diesel inne. Också import. Kolla den med :D
760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

Okej, tack för hjälp. Jag ska kolla film[…]

S40 2004

CD-växlaren var tillval. Om den finns ska den[…]