Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
Hej. Jag avslutade min 8 veckors praktik alldeles innan jul. Det som slog mig redan första dagen var hur lite jag verkligen kunnde. Jag har ju fått bra betyg och sådant i skolan, så jag hade ju fått för mig att jag är riktigt duktig på det där med att meka, så man blev ju lite smått deprimerad när jag kom till min praktikplatts.
Dock så har jag haft det riktigt bra på arbetsplattsen. Det är riktigt bra killar som jobbar där, och jag har lärt mig riktigt mycket. (Endå så finns det oändligt med grejor som jag fortfarande inte kan).
Men en glad nyhet är att dom vill att jag ska komma dit och jobba på lov och sådant:). Det tackar man ju inte nej till.
/MVH Stefan
av Stefan Palm
Det är påv erkstäderna man får lära sig att meka.
Skolan är mest som en förberedelse.
av anp
Ungefär som med körkort då.
Oavsett hur duktig du är på trafikregler, skyltar, antal döda i trafiken per år mm mm i körskolan, så är det först efter att du fått ditt körkort som du verkligen börjar lära dig hur du kör bil.

Samma sak med yrkeskunnande/utbildning, skolan lär ut grunder, sedan lär du dig resten på din arbetsplats.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Utbildningen är en viktig grund att stå på ändå! Men räkna med ett år eller så på verkstad innan du jobbar helt självständigt.

Och efter 10 år står jag fortfarande och kliar mig i skallen ibland...

PROGRESS!! Nu startar den men går bara i ca[…]

Det kan vara högtryckspumpen som är pro[…]

Fick häromdagen bytt båda motorer till[…]

Köpa spjällhus.

Jag tror de oftast testar genom att sälja kom[…]