Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
Hej. Jag är ute på olika försäkringbolag och spånar lite efter olika bilförsäkringar. Jag har ett simpelt men nog så irriterande problem. Nu när jag ska komma på vilka försäkringsbolag som finns kommer jag bara på trygghansa. Hjälp tack.
/MVH Stefan
av NCR
Volvia var absolut billigast och hade de bästa villkoren när jag tittade efter. Hos Trygg-Hansa kostade min bil 6354:- helår för en halvförsäkring och hos Volvia 3400:- för samma.
av Christian_m
NCR skrev:Volvia var absolut billigast och hade de bästa villkoren när jag tittade efter. Hos Trygg-Hansa kostade min bil 6354:- helår för en halvförsäkring och hos Volvia 3400:- för samma.
Men köper man ny bil så kan det ju va värt att välja Folksams 'körklar' försäkring första 6 månaderna (3 kr/dag halvförsäkring). Lustigt nog var det efter de 6 månaderna just Trygg-Hansa som var billigast för min del, 4788:-
av anp
kaffe_koppen skrev:Hej. Jag är ute på olika försäkringbolag och spånar lite efter olika bilförsäkringar. Jag har ett simpelt men nog så irriterande problem. Nu när jag ska komma på vilka försäkringsbolag som finns kommer jag bara på trygghansa. Hjälp tack.
/MVH Stefan
Trygg Hansa är ett bolag med enormt stor varningsflagg, och de kommer aldrig någonsin i närheten av att försäkra en sak åt mig något mer.
Så kolla noggrant upp vad som gäller, och sägs, innan du ingår avtal med dem.

I övrigt så är just nu Folksam billigast för mig och mina gamla volvobilar.

If märkesförsäkring ( Ford ) har varit väldigt lätta att ha att göra med de sista gångerna jag haft ärenden hos dem, dock kanske inte billigast.
av Frigge
Om du har en Volvo är ju helt klart Volvia att rekomendera. OM något skulle hända är Volvia det bolag som är bäst mot kunden. Dom lagar alltid bilen med originaldelar och hos Auktoriserad Volvoverkstad,dessa saker är inte självklara hos andra bolag. Dom kan använda piratdelar o använda sig av helt andra verkstäder.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
har man volvia har man längre maskinskada än andra försäkringabolag.
köper man bilen hoss en volvohandlare & desytom har Volvia så har man änu längre maskinskada.

vet en som råka ut för kamrems ras på en bil & dom hare inte volvia, hade dom hadt det hare allt gått på försäkringe, nu var det bara att skalna för renovering.
av kaffe_koppen
jag var och kollade på trygghansa. Dom skulle ha ca:1200 kr MÅNADEN för en TRAFIKFÖRSÄKRING för en volvo 740 GLT -90. Jag höll ju på att rammla av stolen när jag såg det. Men nu var jag inne på Volvia och kollade (tack gode gud för Volvia), och dom skulle ha blygsamma 600-700 kronor i månaden för en trafikförsäkring på samma bil som åvan. (Kommer inte ihåg summan exakt)
Tack för hjälpen allihopa och god jul!
/MVH Stefan
Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]

XC70 D4 awd, D5244T17. Lurar på om vevhusve[…]

@MKV70 , Har du någon uppdatering, upplever[…]