Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Qaskiz
Smällde min 850 för en vecka sen och behöver så klart en ny bil, eftersom jag haft så jävulskt mkt problem med denna bil så är jag inte ute efter en likadan. Men vilket är att föredra, måste kunna dra med den så minst 1400 måste den få dra med b-kort.
Valet står lite mellan antingen 900 eller v/s70, och då framförallt en av de senare modellerna när det gäller 900 och de tidiga när de gäller de andra.
Användarvisningsbild
av Brainy
Hej.

Tråkigt att du krockat, hoppas det slutade utan personskador!

Vad gäller Opel 900 så skulle jag passa mig för den och allt var modelkvalitet säger, trots att jag själv kör saab, lägg då hellre på några kronor och köp en 9-3 av tidig årsmodell. Blir det för mycket pengar så skulle jag vilja säga 9000.

Vad gäller Volvo så är V70 samt S70 fina bilar men är väl lite dyrare än ovanstående? Gå på känslan och ekonomin. Är inte modellen i sig så jätteviktig så se då till att hitta ett fint exemplar och strunta i att leta efter en viss modell av dessa.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Brorsan hade tidigare i livet en 945 classic, LTT med diff-spärr.
Den ägs än av ägaren som köpte den av brorsan, just för att han skulle ha en dragbil till hästfinkan.

turbo, bakhjulsdrift och diffspärr, ingen dum kombination.

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
jag skulle absolut ta en S/V70 om man bara får välja mellan den o en 900

900 serien är ju så himla omordärn, så det finns ju inte... halare bil får man också lite långt efter att hitta, o krock med en sån är ju heller ingen höjdare.
Användarvisningsbild
av Qaskiz
Tack för svaren, det lutar åt en 940 av 98 års modell. Han ska ha 35 för den och den har rullat lite över 20 000 mil. Fint skick och bara 2 ägare.
Det jag ser som lite negativt med s/v70n är att nästan alla jag känner har problem med sina och ett till problem behöver jag inte redigt just nu :P
Visst omoderna är dom men det är ju i princip en pansarvagn och med tanke på att jag har smällt 2 gånger på 2 månader kan det kanske vara lämpligt :oops:
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]