Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Gant
Jag undrar om det är någon som vet vad som ingår i en stor service på auktoriserad ford verkstad?
har letat men inte funnit något, ingår kamremsbyte vid stor service eller ska den göras separat. kanske finns det någon här som vet.
bilen ifråga är en Mondeo 99-1,6l som gått 12800mil
tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Ring en auktoriserad ford-verkstad och fråga eller kolla på något "Ford-forum"
Användarvisningsbild
av CarMan
oavsett om vi pratar ford eller volvo, så kan jag tala om at värden inte är så enkel som att en storservice är en sak o liten service en annan.

vad som görs vid en vis service beror på vilken bilmodell vi pratar om, vilken motor bilen har, vilkan växelåda bilen har, & massa annat i utrustningen spelar också in.

sen så har vi olika intervaller i tid & mil för andra saker så som kamrem, bränsle filter, luftfilert m.m

så man kan inte beställa en storservice, utan man såste beställa den servicen som det är dags för för den aktuella bilen. (har man gjort saker själv eller varit på en icke aktoriserd verksta så kan vissa saker ha hoppatsöver & då blir det krångligt, här måste bilägaren själv hålla reda på vad som hoppats över & själv lägga till detta.

väljerman att serva 1 ggr/år på aktoriserad verksta, så så kan dom redaut åt dig, vad som ska göras på just din bil
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det står inte i min instruktionsbok vad som ska utföras varje service :roll:

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?