Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av astmark
Tjena!

Finns det någon i Sverige som säljer luftmängdmätare som "piratdel"???

Farsan var till Volvo och skulle köpa en till sin 945.
Det var givetvis bäställningsvara, men enligt killen bakom disken, skulle det finnas någon som sålde sådana för halva priset på internet!?

Och givetvis så frågade ju "inte" farsgubben efter "adressen"
av *pettson*
astmark skrev:Tjena!

Finns det någon i Sverige som säljer luftmängdmätare som "piratdel"???

Farsan var till Volvo och skulle köpa en till sin 945.
Det var givetvis bäställningsvara, men enligt killen bakom disken, skulle det finnas någon som sålde sådana för halva priset på internet!?

Och givetvis så frågade ju "inte" farsgubben efter "adressen"
tja det är ju inte en volvo del..? Det är en Bosch del... bosch numret är det som gäller... inget annat...
så nån som säljer bosch till bra pris.. bör ju bli den lyckliga säljaren.. :wink:
av byggarn
Hör med Kg trimning i dalby, tror att dom säljer sådana till bra pris.
av mogge71
Hej jag tror vissa bilfirmor har fått fram någon sorts pirat nu,,för jag hörde efter en ny till min volvo 740 gl den skulle kosta 1500..
av Rådlös
För en tid sedan behövde jag byta min luftmängdmätare. Det var en Bosch, och en verkstad gjorde jobbet. Men sedan skulle jag, över mail, förklara för några bekanta vad en luftmängdmätare var. Själva ordet är ju väldigt komplicerat för den oinvigde. Nåväl, jag sökte på Google och kom så småningom fram till Air flow sensor, och Spencer. Det är en tillbehörsfirma i USA. Där fanns det bilder på ett flertal olika modeller. Även special-special för olika effekter och ändamål. Jag fördjupade mig inte särskilt i priser, eftersom det inte var det jag sökte. Men tror (?) mig minnas runt 200 $. Min Boschmodell kostade ~ 1720 kr. Volvo 245 -92.
Men sök på Air flow sensor och Spencer. Dom hade lite reklamfilm också på hemsidan. Jag har dessvärre inte kvar länken. Om bara signalspänningar mm. passar kan det kanske vara intressant för den som vill laborera?

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]

Tack som tusan för alla bra svar! Men tyv&[…]