Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av jonkan
Hallå jag undrar om någon vet vilken kombi bil som har störst passagerar utrymme jag har tre barn och ska köpa en ny bil men vet ej vilken man ska kunna sitta tre barn med bil kuddar bak tacksam för svar mvh Jonkan
Användarvisningsbild
av camaro69
Chevrolet Impala 1965 hgw tar 9 pers med extrasäte i skuffen. :wink:
Man åker som en gud.

En riktig full size.
Användarvisningsbild
av CarMan
Ford scorpio är väldigt rymliga i baksätet men jag skule inte råda att köpa en sån....

vad ska du få plats med? är det vanliga enkla kuddar så får dom väl plats i de flästa bilar? pratar vi bilbarnstolar, så börjar det ta lite plats, men helt beroende på vilken modell man köper.

själv så har jag en cargo baby modell med docknings station i mitten bak & en lite större bakvänd barnstol höger bak i min V70N
då fnns det utrymme för en vuxen vänsterbak, som kan "underhålla" barnen
nå kan även sita höger fram, men stolen är i max framskjutet läge.
men det låter ju som du pratar om vanliga enkla kuddar, så då har du mer plats
av erc
jonkan skrev:Hallå jag undrar om någon vet vilken kombi bil som har störst passagerar utrymme jag har tre barn och ska köpa en ny bil men vet ej vilken man ska kunna sitta tre barn med bil kuddar bak tacksam för svar mvh Jonkan
Skön mening...

Är det en fabriksny bil du funderar på, eller en begagnad? Prisbild?
av Arese
jonkan skrev:Hallå jag undrar om någon vet vilken kombi bil som har störst passagerar utrymme jag har tre barn och ska köpa en ny bil men vet ej vilken man ska kunna sitta tre barn med bil kuddar bak tacksam för svar mvh Jonkan
Mercedes utgående E-klassgeneration är en rymlig kärra med stort bagage också. De kör rätt bra kampanjer på denna nu. Annars tycker jag att V70II är rymlig. Nyare Opel Vectra eller Ford Mondeo erbjuder annars bra utrymmen för pengarna.

Mvh
Arese
Opel Omega är o-så rejält stora, vunnit åtskilliga "lasta mest i klassen."! Dessutom skön komfort o bra prisnivå. Tillverkades fram tom 2002 tror jag det var.
Senast redigerad av 2 -94 9000 2,3T cse, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Ticken
Då vi är på ett volvoforum och eftersom jag gillar gamla nermalda stridsvagnar så ger jag tummen upp för 745 / 945.

Där kan du lasta hur mkt som helst och ändå få plats med barn, tält, barnvagnar, kanot, kylskåp, golfbanor, andra lite mindre bilar och svärmor.

Dessutom när skiten går sönder (om dom nu någonsin gör det) så kan du laga allt på den med endast tre saker; Tuggummi, silvertejp & knytnävar.

/Turbo+

/Turbo+
Användarvisningsbild
av alex960
ford excursion .den får en v70 att likna en MINI
Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]