Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej alla glada moddare, skruvare, fixare och trixare!

Nu när jag fått min fina V70N, Bi-Fuel -02 och läst om alla kul grejer man kan göra med den så skulle jag vilja ha lite tips om verktyg som jag behöver komplettera min låda med!

Jag har det vanliga: kryss- och spårmejslar, några olika skiftnycklar, led- och blocknycklar, hylssats, polygrip, div. tänger, multimeter, momentspärrskaft och en hel del till.

Det jag undrar över är väl om det finns några verktyg som är bra att ha som är mer "Volvo-specifika", så lista gärna dina favoritverktyg! :D

Mvh
/Fred
Torxsats, samt en stor fet slägga. :wink:
en laptop med obdII och vidaprogram eller nummert till volvoassistant :D
Torx-sats är taget! Vilken typ av sats är bra, mejslar, t-grepp eller vad?

Laptop ska ordnas, fast med Vadis. ObdII...har jag läst lite om men kan inte påstå att jag fått riktigt grepp om det. Det är kabelinterfacet eller hur? Vad kostar det och var får man tag i det?

Så insexhylsor är användbart? Det var bra att veta, har bara insexnycklar nu.

Falsben, check!

Billyft blir nog svårt att få plats med i lådan, den är inte SÅ stor!! :shock: Där funkar OK-GDS väldigt bra!

Fler tips?
Fluffen skrev:Funkar nog med insexnycklar men jag tycker hylsor är bättre, man får lite mera kraft tycker jag.
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=80464
Men strunt samma, dina nycklar duger nog utmärkt.

Nu hänger inte med riktigt...jag trodde att hylsor var motsatsen till nycklar...hona respektive hane...eller?
Fluffen skrev:Då är det en vanlig hylsa.... :lol: :wink:
Jag menade sådana hylsor som jag länkade till.
Aha...missade faktiskt länken... :oops: De ser bra ut, är ju värt 169 spänn! Tack!
Varför flyttades denna tråd? Jag var ju intresserad av vad andra Volvo S60, S80, V70N, XC70 (00-07), XC90-ägare hade i sina verktygslådor för att meka med sina bilar... :cry:

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]