Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pudelvolvon
Militärens gamla bilar, alltså volvo 740, 240, är det nåt att ha?

En del säger att de är extra bra och fint vårdade, men samtidigt har de ju haft många olika förare som kanske busat till det.

Vad tycker ni? Jag kanske ska åka långt och titta på en sån bil och undrar vad för skick man kan förvänta sig.

/Maria
Användarvisningsbild
av Fraz
pudelvolvon skrev:Militärens gamla bilar, alltså volvo 740, 240, är det nåt att ha?

En del säger att de är extra bra och fint vårdade, men samtidigt har de ju haft många olika förare som kanske busat till det.

Vad tycker ni? Jag kanske ska åka långt och titta på en sån bil och undrar vad för skick man kan förvänta sig.

/Maria
En del av dom har gått mycket få, men hårda mil!..
Du vet ju inte om den har körts av en galen 19åring eller en lugn och sansad general. Men dom kan nog vara bra servade
av Rådlös
Förr var det så här: När militära fordon inte var lönande att reparera längre, så såldes dom genom särskilld försäljningsställen. Folkligt kallades detta för Kronbilsförsäljningen. Dom såldes utan garantier, men med upplysningar om vad som var utslitet.

Hur det är i dagens läge vågar jag nog inte säga något om, men det vore väl lite märkligt om dom säljer bilar som är användbara?
Användarvisningsbild
av uno83
Med tanke på bantningen av försvaret så lär det ju finnas massvis med bilar som man inte längre har folk till att köra.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Vet att de bilar vi hade i lumpen fick smaka både det ena och det andra....var ju liksom inga bilar man var speciellt rädd om.

//David
Användarvisningsbild
av pudelvolvon
Det visade sig vara en bil som var hos fortifikationsverket hela sitt liv. Inga bassar har rört den!
Den är finfin, mattgrönmålad och helt enkelt supercool. Och numera min.

/Maria

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]