- tor 17 jan 2008, 23:16
Till och börja med kan jag ta upp deras egentillverkade motorolja. Jag har hört från flera olika håll att deras olja håller sämre kvalitet än andra märkesoljor. Även Shells olja ska vara mycket bättre. Stod det inte någonstans i detta forum att Volvos nybilsgaranti ej gällde ifall man har hällt i OKQ8-olja i motorn? Eftersom den är precis lika dyr som många andra oljor så känns det ju lite konstigt ifall den är så pass mycket sämre?
Sen så kommer vi till deras bensin. Håller deras 95 oktan samma klass som Shell, Preem etc trots deras 5% etanolinblanding? Är det fler bolag som har börjat med detta eller är det bara OKQ8 som har börjat med detta? OKQ8 98 oktan som jag tankar, är den utan etanol? Är OKQ8s bensin sämst på marknaden?
Så frågan är då. Håller OKQ8 sämre kvalitet på sina varor gentemot de andra bensinbolagen i Sverige? Och om så är fallet, är skillnaden så pass stor så att man ska överväga att byta bolag?
// V40
Sen så kommer vi till deras bensin. Håller deras 95 oktan samma klass som Shell, Preem etc trots deras 5% etanolinblanding? Är det fler bolag som har börjat med detta eller är det bara OKQ8 som har börjat med detta? OKQ8 98 oktan som jag tankar, är den utan etanol? Är OKQ8s bensin sämst på marknaden?
Så frågan är då. Håller OKQ8 sämre kvalitet på sina varor gentemot de andra bensinbolagen i Sverige? Och om så är fallet, är skillnaden så pass stor så att man ska överväga att byta bolag?
// V40
Volvo V40 2.0 96B