Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ja, vad gör man?

Bilen inlämnad på underhållsservice, hämtar ut bilen och ca 1 vecka efteråt upptäcker jag att man har "lånat" ett par CD-skivor, lite verktyg och dessutom sökt igenom bilens bagagerum.

Det var ju inte alls det jag beställde.
Vad gör man, för de har ju sin fina skylt som talar om att man minsann inte tar ansvar för stölder som sker på sin verkstadsparkering.
Men om bilen är larmad, bilnycklarna är på verkstaden, och när jag hämtar ut bilen igen så är den larmad, så är det ju inte alls svårt att räkna ut vart "lånet" har skett. :( :(
Larzan skrev:Ja, vad gör man?

Bilen inlämnad på underhållsservice, hämtar ut bilen och ca 1 vecka efteråt upptäcker jag att man har "lånat" ett par CD-skivor, lite verktyg och dessutom sökt igenom bilens bagagerum.

Det var ju inte alls det jag beställde.
Vad gör man, för de har ju sin fina skylt som talar om att man minsann inte tar ansvar för stölder som sker på sin verkstadsparkering.
Men om bilen är larmad, bilnycklarna är på verkstaden, och när jag hämtar ut bilen igen så är den larmad, så är det ju inte alls svårt att räkna ut vart "lånet" har skett. :( :(

Ja det är ju verkligen FÖRJÄVLIGT om det skett inne på verkstan.
Antar att Du är SÄKER på att du själv inte tagit ur grejorna ur bilen, det är en ganska allvarlig anklagelse om det nu visar sig att du själv tagit ur sakerna. Det är inte ovanligt att bilägaren senare kommer på/hittar sakerna hemma :roll: .
av Larzan
Helt säker, hade annars inte tagit upp tråden.
Användarvisningsbild
av Fraz
Larzan skrev:Helt säker, hade annars inte tagit upp tråden.
Kansk en konstig fråga, men var bilen inlämnad på en seriös verkstad. Eller vad det på Alibaba Bil och mattor.. Roy´s Bil och mjukglass..

Detta är en mycket allvarlig anklagelse, men är du säker så får du konfrontera dom, de kanske då kommer fram att man har en "klåfingrig" prao på stället.
Om dom inte är villiga att sammarbeta så är det en polisanmällan som skall göras!
av GrandDanoise
Eller som kompisens pappas bil för 15 år sedan...
Lämnade in sin 740 för service, fick tillbaka den nyservad MEN med en skitig sittdyna till baksätet... Nån idiot hade bytt ut den.. Var inte svårt att spåra mecken som hade samma beiga klädsel i sin 740...
Mecken fick sparken, verkstaden bjöd på arbetet för att tysta ner det hela!
Och det var Bilia Haga Norra i Solna! 8)

/D
av Larzan
En Bilia-verkstad.

Problemet är ju att det gick så lång tid innan det uppdagades, och jag har haft möjlighet till att plocka ut sakerna enligt dom, men jag har inte gjort det.

Har haft lite dålig erfarenhet av en annan "icke" märkes-relaterad verkstad innan och därför bytte jag till originalverkstad och så händer det.

På den verkstaden som inte var märkesbunden dök det upp ca 5 mil extra i samband med vanlig service, skriver nämligen alltid upp mätarställningen i mobilen i samband med att jag lämnar ifrån mig bilen.
Kanske bäst att göra servicen själv, men då försvinner eventuella "goodwill" chanser också.

Det är ju inte någon större värde på grejorna, men det är principen och förtroendet som är brutet.
Användarvisningsbild
av Fraz
Larzan skrev:En Bilia-verkstad.

Problemet är ju att det gick så lång tid innan det uppdagades, och jag har haft möjlighet till att plocka ut sakerna enligt dom, men jag har inte gjort det.

Har haft lite dålig erfarenhet av en annan "icke" märkes-relaterad verkstad innan och därför bytte jag till originalverkstad och så händer det.

På den verkstaden som inte var märkesbunden dök det upp ca 5 mil extra i samband med vanlig service, skriver nämligen alltid upp mätarställningen i mobilen i samband med att jag lämnar ifrån mig bilen.
Kanske bäst att göra servicen själv, men då försvinner eventuella "goodwill" chanser också.

Det är ju inte någon större värde på grejorna, men det är principen och förtroendet som är brutet.
Dra iväg en polis anmälan bara, inte för att polisen kan göra så mycket. Men dom får kanske lite skakiga ben..
av Psyko
Larzan skrev:Helt säker, hade annars inte tagit upp tråden.

Då är det verkligen FÖRJÄVLIGT, du ska kunna lita på en Märkesverkstad.
Det är sådana jävla spån som sänker en hel yrkeskår med dåligt rykte.
Användarvisningsbild
av Brainy
Är du helt säker så håller jag med om att en polisanmälan är det rätta. Om inte annat för att markera.

mvh
Anders
av Marbas
Säker? Ser inte att man skulle börja diskutera detta, varken på ett forum eller med verkstaden om man inte är säker på sin sak. Bara stå på dig! Om du ger upp nu så kan man tolka det som att du just inte var säker på att grejerna försvann på verkstaden...

Och som verkstad borde man absolut ta dessa anklagelser på allvar - vem vill ha en småtjuv i sin verkstad? Det sprids ryklten, som mha viskleken blir värre och värre. Lika bra att reda ut, och för verkstaden kostar det troligen mindre om man gått med på en lugn diskussion från början (vilket jag antar inte skedde utan de stötte ifrån sig problemet direkt och hävdade att du försökte lura dem) än att komma så långt som en polisanmälan.
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.