Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av forbo
grammse skrev:Håller helt med dig. Är det snö och halt då kör folk där efter (eller måste lära sig). Med salt skapas en falsk trygghet vilket gör att folk tror det är sommarväglag överallt och far fram som dårar :shock:
Det där med falsk trygghet syns då fjällturisterna är på väg till Sälen :D

Bor ca: 8mil från Sälen och det ligger bilar med takboxar både här och där under vintersäsongen :D

//Fredrik
av Steff 99
Bor man i södra Sverige så är saltet en nödvändighet, ni norrlänningar skulle komma ner o praktisera efter en dags regn med 4-5 plusgrader som fryser på natten.
En skridskobana är är sträv i förhållande till vad vägarna är efter en sådan natt.

"Mer salt på isiga vägar" :twisted:

Sedan är det bra med mycket salt, hjälper till att få bort gamla bilar från våra vägar, den Svenska vagnparken är redan för gammal. 8)
av anp
Är det halt så fixar man bra vinterdäck, och kör försiktigare.
Saltning av vägarna gör vinterväglaget bara mer förädiskt...
Användarvisningsbild
av Nexus
Steff 99 skrev:Bor man i södra Sverige så är saltet en nödvändighet, ni norrlänningar skulle komma ner o praktisera efter en dags regn med 4-5 plusgrader som fryser på natten.
En skridskobana är är sträv i förhållande till vad vägarna är efter en sådan natt.

"Mer salt på isiga vägar" :twisted:

Sedan är det bra med mycket salt, hjälper till att få bort gamla bilar från våra vägar, den Svenska vagnparken är redan för gammal. 8)
Du alla är ej gjorda av pengar och kan köra nya bilar :evil: Salt förstör även NYA bilar :!:
Kör med förstånd och ha bra dubbdäck så går det bra även på isiga vägar. Sthlm:arna blir ju lika "överaskade" varje vinter- öö vad är detta snö??? hur ska jag ta mig till golfbanan nu då (S) :wink:
av Steff 99
Sthlm:arna blir ju lika "överaskade" varje vinter- öö vad är detta snö??? hur ska jag ta mig till golfbanan nu då
Och ....hälften av de som bor i Stockholm har väl ursprung från Norrland... :roll:
av Putte^
forbo skrev:
grammse skrev:
Bor ca: 8mil från Sälen och det ligger bilar med takboxar både här och där under vintersäsongen :D

//Fredrik
Sällskapsresan och Lasse Åberg..... :)

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]