Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av boeder
108 km/h uppmätt hastighet på 90:väg av civilt övervaknings fordon på E45 igår kväll. Surt då hag den pressat ner bensin förbrukningnen till 9.7 istället för tidigare 1.10. De senaste 3 månader har jag verkligen kört lungt och metodiskt och så igår hände det på väg hem ifrån arbetet. Vet inte riktigt var polisen kom ifrån men de hade mätt mig i över 3 km. Surt 2400 i böter som skall betalas senast 28/12. polisen pratade om att man får en prick i registret som försvinner efter 2 år. Vad innebär det??

//En som får stå sitt kasst
Användarvisningsbild
av Brainy
Man får en prick, får du tre sådana innan de börjar försvinna så lämnas ärendet över till länsstyrelsen och du kan bli av med kortet trots att du inte har kört över "körkortsgränsen"

mvh
Anders
av Addict
Neka neka och åter neka. Har kommit undan massor med böter på det sättet.
Användarvisningsbild
av Nexus
Addict skrev:Neka neka och åter neka. Har kommit undan massor med böter på det sättet.
Troligtvis gick det fortare än vad som stod på boten så varför neka om man är medveten man har gjort fel kanske bättre att ta lärdom av det :wink: Men visst fan e det surt betala 2400 men det kan oxå vara bra till nyår då det blir mindre :-/O/ :lol: :lol:
av Addict
grammse skrev:
Addict skrev:Neka neka och åter neka. Har kommit undan massor med böter på det sättet.
Troligtvis gick det fortare än vad som stod på boten så varför neka om man är medveten man har gjort fel kanske bättre att ta lärdom av det :wink: Men visst fan e det surt betala 2400 men det kan oxå vara bra till nyår då det blir mindre :-/O/ :lol: :lol:
Jag tänker så här:

Kan jag spara pengar så gör jag det.

Simpelt?
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag tänker så här, gör jag något fel och är medveten om det och blir tagen med brallorna nere så står jag mitt kasst istället för att kosta skattebetalarna en massa extra administrativa och ev juridiska kostnader.

Men för dig är det förstås helt ok att jag ska behöva betala för att du gör fel?

mvh
Anders
av Pachipachihand
Hur ska du ens lyckas med att neka i ett sådant liknande fall som ter sig uppenbart. Sen får du 1 eller 2 poliser som vittnar mot dig,du behöver inte ens dyka upp i rättssalen..
av Addict
Brainded skrev:Jag tänker så här, gör jag något fel och är medveten om det och blir tagen med brallorna nere så står jag mitt kasst istället för att kosta skattebetalarna en massa extra administrativa och ev juridiska kostnader.

Men för dig är det förstås helt ok att jag ska behöva betala för att du gör fel?

mvh
Anders
Jag betalar en satans massa skatt jag med och har inte fått en krona i bidrag sedan studiebidraget.
Pachipachihand skrev:Hur ska du ens lyckas med att neka i ett sådant liknande fall som ter sig uppenbart. Sen får du 1 eller 2 poliser som vittnar mot dig,du behöver inte ens dyka upp i rättssalen..
Har det gått så långt att man blivit delgiven misstanke om brott har det gått för långt. Plugga på lite svensk juridik så kanske du lär dig hur vårt rättssystem fungerar du med. :-)-)
av matzen10
Finns ingen anledning för "boeder" att ens försöka neka..Det torde sluta med bakslag och skamkänslor för att ens ha försökt.

Kurage är att stå för det man har gjort även om man gjort fel! Om än det kostar sura 2400 mitt i juletider.

Murphys lagar råder även i ditt fall verkar det som, boeder ;-) Bara att ta nya tag och vara glad för att det inte var 128km/h...

M V H
--> Matz
av boeder
grammse skrev:
Neka finns ingen anledning till, som sagt det var lägre än verkligheten var samt att sträckan gick ifrån 90 - 70 - 90 men gick på att hela sträckan som om den var 90. Som sagt en tankeställare fick jag mig som heter duga. Men jag försöker minnas var den Civila bilen kom ifrån, den bara dök upp i rumpan i en j_vla fart. Det var bara att skriva på.

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]