Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Har en arbetskompis som har en 06a och vad jag vet är han nöjd, kanske inte har så höga krav heller iofs. Kan höra med han. Lastutrymmet är dock betydligt mindre än en V70 ;)
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Lastutrymmet kommer vi att ha i den gamla skitbilen vi ska ha och komplettera med! :-)
Användarvisningsbild
av #27
Vilken årsmodell är det du är ute efter ny eller beg???
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Helt ny...
Användarvisningsbild
av Brainy
Riktigt fina bilar! Farmor och farfar har en 03a och en kompis har en 07 diesel. Farfar har gnällt en del på att han behövt byta samtliga tändspolar, något som tydligen är standardfel men om jag förstått rätt åtgärdats på de nyare.

Tänk på att renault har sagt upp samarbetsavtalet med volvo till nyår för att använda något annat återförsäljarled så det kan vara läge att vänta med denna affär tills i januari så du får köpa bilen av någon som faktiskt är den som du kommer att kontakta vid garantiärenden eller vad som helst i framtiden.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Brainded skrev:Riktigt fina bilar! Farmor och farfar har en 03a och en kompis har en 07 diesel. Farfar har gnällt en del på att han behövt byta samtliga tändspolar, något som tydligen är standardfel men om jag förstått rätt åtgärdats på de nyare.

Tänk på att renault har sagt upp samarbetsavtalet med volvo till nyår för att använda något annat återförsäljarled så det kan vara läge att vänta med denna affär tills i januari så du får köpa bilen av någon som faktiskt är den som du kommer att kontakta vid garantiärenden eller vad som helst i framtiden.

mvh
Anders

Tack för informationen!!! :)
av mathem
Har haft en Megane Touring -04, var väldigt nöjd med den förutom ovan nämnda problem med tändspolar som dock togs omhand under garantitiden.

Ett litet råd, köp inte 1,6 115hk versionen, den är nämligen rätt surrig ( 4000rpm 125km/h) och rätt orkeslös vid omkörningar. Svärfar har en 2.0 137hk som är mycket trevligare.
Användarvisningsbild
av Brainy
Dieseln verkar vara riktigt pigg om du kan tänka dig en sådan.

mvh
Anders
av ljungström
Titta på en Toyota Auris istället. Dyrare i inköp, visst. Men när du summerar vad bilägandet har kostat (driftsäkerhet, andrahandvärde, servciekostnad osv) så lär Aurisen vara bland de allra billigaste.

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]