Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av totfof
Har tittat ut en V70 2.4D Momentum med lite extra utrustning. En -06a som gått ca 6700 mil. Provkört och den verkar jättetrevlig i alla avseenden. Men, precis som solen har den ju sina skönhetsfläckar. På spoiler, höger fram, finns en liten skada på lacken som säljaren menar att man bara behöver punktlackera om.

På vingen är det ett område på ca 10 gånger 10 centimeter som är lite repigt. Det ser ut som en typisk "oj vad klantig jag var då jag tog bort takboxen" ungefär.

Säljaren menar att bägge dessa skador kan punktlackeras bort samt att vingskadan eventuellt bara kan poleras bort. Han är villig att dra ner priset från 225 000 till 220 000 om jag ombesörjer att skadorna blir fixade av mig själv när jag köpt bilen.

Är det här något som jag ska/bör gå med på eller ska jag begära att han låter firman laga den och jag handlar bilen till orginalpriset? Kan tilläggas att bilen inhandlas av volvos dotterbolag volvobil.se och det är en f.d tjänstebil.

Kommentarer?
Användarvisningsbild
av Brainy
I den prisklassen kan det nog vara värt 5k att slippa fixa det själv. Köper man en bil för de pengarna så vill iaf inte jag börja böka med den direkt.

mvh
Anders
av totfof
Brainded skrev:I den prisklassen kan det nog vara värt 5k att slippa fixa det själv. Köper man en bil för de pengarna så vill iaf inte jag börja böka med den direkt.

mvh
Anders
Jo, det är ju lite så jag tänker. Och dessutom slipper jag omaket/böket att ta åendeltåget till jobbet den dagen jag måste ha bilen på verkstan. Jag tror mig komma undan med ca 3-3,5 papp så jag "tjänar" ju bara en dryg tusing på det.
Användarvisningsbild
av Irrblosset
Jag är beredd att hålla med Brainded.
5000:- var inte mycket nedsättning för dom ändå rätt omfattande skadorna tycker jag...

Kanske får du tänka efter om du kan leva med skadorna...alternativt titta ut en ny bil.
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]