Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lello
När man har tjänstebil så är det väl brukligt att man byter den efter 3år, men är det inte beroende på milantalet oxå? låt säga att man kör 5000mil/år med bilen, byts den tidigare då?

Hur mycket brukar bilen få kosta när man tar ut en ny tjänstebil?

Förstår att det är olika på olika företag men beskriv gärna hur just ert företag gör.

Mvh Lello
Användarvisningsbild
av Jensen
Detta kan variera väldigt mycket, det vanliga är ju att man lägger en 36mån leasing.
Kommer bilen sen att rulla så mycket som 5000mil/år så är det enbart den bilansvarige/din chef som avgör om det skall läggas på t.ex enbart 24mån.
Kan ju vara smart att ev välja 24mån då man under den perioden kommer att ha nybilsgarantin.
av Lello
Jensen skrev:Detta kan variera väldigt mycket, det vanliga är ju att man lägger en 36mån leasing.
Kommer bilen sen att rulla så mycket som 5000mil/år så är det enbart den bilansvarige/din chef som avgör om det skall läggas på t.ex enbart 24mån.
Kan ju vara smart att ev välja 24mån då man under den perioden kommer att ha nybilsgarantin.
Intressant tanke ang 24månader..!

Tack
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]