Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Ford har beslutat att återkalla mer än 40 000 Volvo XC 90 för att kontrollera att en kortslutning i batteriet inte kan orsaka en brand i bilen.

GÖTEBORG. Det uppger Dagens Industris nätupplaga som hänvisar till flera andra medier. Återkallelsen berör 42 211 bilar av modellen XC 90 från juni 2004 till maj 2005.

Först publicerad: 26 juli 2007 07:41, Senast uppdaterad: 26 juli 2007 22:41

( från Sydsvenskan ) tråkig nyhet... :cry: men som tur har jag en årsm.03
av Frigge
Gäller INTE Svenska XC90 !!!!! (Inte i dagsläget allafall)

Det beror på att USA har en annan typ av domkraft som ligger vid batteriet som kan orsaka kortslutning. På Svenska marknaden finns inte den o bilarna behöver inte kallas in.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:Gäller INTE Svenska XC90 !!!!! (Inte i dagsläget allafall)

Det beror på att USA har en annan typ av domkraft som ligger vid batteriet som kan orsaka kortslutning. På Svenska marknaden finns inte den o bilarna behöver inte kallas in.

Oki det stod inte tidningen men det är bra att veta, så får vissa lite andra uppfattningar innan de köper USA-import...finns många sådana i marknaden...
av Frigge
G-kraft skrev:

Oki det stod inte tidningen men det är bra att veta, så får vissa lite andra uppfattningar innan de köper USA-import...finns många sådana i marknaden...
Näe, den informationen vill ju inte tidningarna lämna ut..... då säljer dom ju inga lösnr :lol:
Användarvisningsbild
av G-kraft
Frigge skrev:
G-kraft skrev:

Näe, den informationen vill ju inte tidningarna lämna ut..... då säljer dom ju inga lösnr :lol:
så yr som jag är så tänkte jag inte på det :) smart...
Användarvisningsbild
av VolvoNille
Ja det var ju tur att det bara var amerikanerna detta handlade om ^^
Annars hadde jag varit en av de drabbade, hehe
Användarvisningsbild
av Nexus
VolvoNille skrev:Ja det var ju tur att det bara var amerikanerna detta handlade om ^^
Nu är jag ej med på ditt resonemang :???: ville du vara drabbad av brand eller bara tala om att du har en XC-90 :?:
Användarvisningsbild
av VolvoNille
grammse skrev:
VolvoNille skrev:Ja det var ju tur att det bara var amerikanerna detta handlade om ^^
Nu är jag ej med på ditt resonemang :???: ville du vara drabbad av brand eller bara tala om att du har en XC-90 :?:
Nej jag menade inte att jag ville att den ska brinna^^
Bara det att det är tur att de va i usa detta var aktuellt, och att ifall de hadde varit här i Sverige så hadde jag varit drabbad i och med att min är en 06a.. ajaa forget it ^^
XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra ell[…]