Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Finns en himla massa olika tillbehörssiter på nätet med all världens nödvändigaste tillbehör... och onödigaste... :roll:

Men efter att ha läst en del på bl.a. detta forum så undrar jag vart man egentligen ska handla prylar till Volvo?

Vilken ÅF är bäst, har bäst passform, hyffsade priser, stort utbud m.m., snabba leveranser?

Kanske en dum fråga som kommer ge många svar, men det är väl mest o se om flertalet som svarar nämner samma ÅF, då blir det ju till att handla där :lol:
Användarvisningsbild
av ER
Till gammla S40:n handlade jag en sk SAM-vinge eller Eurospoiler från fd europadelar lackad och klar, enda kruxet var att lackeraren inte hittade färgen direkt så det tog lite extra tid pga detta då den köptes lackad och klar. Själva vingen i sig var det inga större bekymmer med annat än att den inte satt lika bra som originalvinge på bilen och jag delvis drog sönder ett skruvhålet när jag en gång tog av den för att kunna polera lacken under vingen som inte kunde nås när den var monterad.

Dubbeloptikstrålkastare köpte jag 4-poliga original begagnade genon x40-klubben då dessa inte fanns pirat på den tiden.

Radicast fd reproglas har jag köpt både vita glas till sidoljusena på S40 fas 1 och täcklock till S60:ns trålkastartorkarhål. Kanonservice båda gångerna och ok passform på glasena men då var ju det den första batchen och varianten också där man bytte hela glasena och limmade på nya på originalhusena och inte hela lampan som en enhet.
Täcklockena passade perfekt och behövde bara lite finjusering pga att man var petig med finnishen. Tyvärr hade han slut på 50W HID H1 för säsongen annars hade det köpts även där.

Xenonkungen gav kanonservice vid beställning av 1,5 35W H1 HID kit då beställningen lades efter kl 16 men skickades samma dag endå och kunde hämtas ut 3 dagar senare hos postombudet. Passformen är jag inte riktigt nöjd med än då det krävs lite pill at få dom att passa perfekt till extraljus utan att synas allt för mycket, rent funktionellt inga större fel på detta Maxluxkit. Värt att tänka på om man vill ha stylingljus a la xenon @8000K+ då 6000K är högsta utan att bli enbart styling.

Skroten, eller i detta fallet på JB så köpte jag originalvinge till S60 efter att ha läst mindre bra om kopiorna och dess passform/finnish/monteringssätt av denna vinge och som det nu blev så kostade vingen, montsats samt lack av både vinge och täcklock mindre än vad ny originalvinge kostar olackad hos Volvo.
Passform original: 150%ig precis som förväntat men till en spotsyver av dom drygt 4000kr ny och lackad kostar.

Bakljusena modell 05 köptes nya på Volvo kompletta.

Släta och lackade lister till dörrar/kofångare kommer Volvo att få leverera senare när frontvalet är avgjort.

Backspeglar 04- kommer köpas via skroten/JB bildemo pga priset.

Front/Bakparti samma sak när jag bestämt mig för om det är 05- eller R-look jag skall satsa på.

05 Bixenonstrålkastarna köpte jag begagnade efter lite snokande på blocket och dom visade sig vara i mint condition som blev bättre än helt nytt efter lite polerande av plastglasena.

Philips D2R 6000K lampor(hade behov av bara lite styling) köpte jag via Ebay i tyskland till styft halva priset mot butik här hemma och bara 3 dagars lev-tid.

Creatix köpte jag Plasma Ultra white xenonlookalikes från i H1 utförande för 129kr/paret men var rena skiten som höll 1 månad innan dom paja, men själva leverantöären creatix är det inga fel på då dom gav kanonservice både med dessa lampor och Foliateck Bromsoks färg jag handlat av dom. Färgen är kanonprodukt som håller vad det lovar till skillnad från billigare skit som släpper förr eller senare. Hade även denna färg på S40:n och där behövde jag inte bättra på alls under dom 5 år jag hade den bilen.

Nordicxenons MTEC 4350K och 4750K har jag handlat och dessa är milsvid bättre än Plasmaskiten och lyser än efter mer än 1 månad. Skickades samma dag och fick dom 3 dagar senare.

Har inte handlat mer än nån lampa av Hova och Realcar, mest beroende på att dom uinte har det jag söker.
Klart är iaf. att bäst passform har originaldelar.
Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Halvljuset (alltså inte auto-läget) m[…]

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]