Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av 360
Får en ordentlig stöt varje gång jag går ur bilen och tar i handtaget. Någon som har något knep hur man skall kunna undvika detta?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jobbigt är det...
Det finns en "svans" att köpa som man sätter fast under bilen så att den släpar i marken och jordar. Jag har inte testat så jag vet inte hur det funkar.
Annars är det bara att hålla i dörren hela tiden när man kliver ur så att det laddar ur genom fötterna i stället.
av 360
"Annars är det bara att hålla i dörren hela tiden när man kliver ur så att det laddar ur genom fötterna i stället."

Tack - det låter vettigt!
Användarvisningsbild
av Sparkz
I dörrbågen eller något annat av metall då, inte handtaget på insidan som är av plast.
av 360
OK - tack för svar!
Användarvisningsbild
av Ida
jeg har hørt at man faktisk kan vaske (tvätta) setetrekkene med et spesielt vaskemiddel for at de som er i bilen ikke lader opp så mye statisk elektrisitet når man sitter i bilen... men mulig det bare er kjærringråd :roll:
Användarvisningsbild
av SmileRacer
vad har du för inredning???
Användarvisningsbild
av Ida
hm.. ja, forbehold om at man har tøyinnredning.. gjeeerne setetrekk på .. heh.. :oops:
av 360
Har provat att hålla i dörren (metalldel) medan jag sätter i en fot i marken när jag går ur bilen - och se, det funkar!
Användarvisningsbild
av P1800
Hej !

Läste om en Huyndai som gav sin ägare samma problem. Det åtgärdades med vanligt sköljmedel från tvättstugan. Blanda i en hink och stryk på med fuktad svamp.

Skinnklädsel är fint annars...

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]

Stort tack igen för den här genomgå[…]

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte […]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standa[…]