Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Motörhead
En konstig fråga kanske, men varför är det så många som täcker över sina nummerplåtar i annonser, och även på övriga bilder?
av varri
För då kan inte vissa (läs mindre lagliga lagda personer) kika upp vart bilen etc står och eventuellt åka och "låna" saker från den på obestämd tid

De lägger ja mitt kort på iaf
av loben
Hej
Eller också är det säljaren som är en ljusskygg individ som inte vill ge ev.köpare möjlighet att via bilregistret kolla om bilen är en import alt. belagd med ägarförbehåll pga av kredit med bilen som säkerhet.
/ lob
av Addekarlsson
Jag maskerar skyltarna på mina bilar av den enkla anledningen att ingen har med mina plåtar att göra.
Dels dom som vill göra inbrott i bilen, eller stjäla bilen. Men sen även för att försvåra för idioterna som letar regnr på bilar som håller till långt från stockholm. För det finns gott om idioter som trycker falska skyltar, för att slippa trängselskatten.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Det här har diskuterats förut & Varris inlägg stämmer.
Tror att detta kanske mest är ett storstads "fenomen" & kanske känns främmande för de som bor på "landet" där det förhopnningsvis inte kryllar av uvecklinsstörda individer som inte har förstått begreppet "mitt & ditt"....

Vid en eventuell annons så skulle jag ALDRIG låta nummerplåten vara synlig & vid postning av bild på jagrullar.se skulle jag inte heller låta skylten vara synlig, inte för att jag misstror jagrullar.se medlemmar :wink: men det är ett öppet forum & kan läsas/ses av vem som helst.

Om en bilhandlare inte vill visa bild i annons kan väl tyckas misstänkt....men vad det gäller många privatpersoner så har de flesta INTE tillgång till garage......& då är ju fritt fram för kriminella kalle.
Användarvisningsbild
av camaro69
V70BiFuel03 skrev:Det här har diskuterats förut & Varris inlägg stämmer.
Tror att detta kanske mest är ett storstads "fenomen" & kanske känns främmande för de som bor på "landet" där det förhopnningsvis inte kryllar av uvecklinsstörda individer som inte har förstått begreppet "mitt & ditt"....
Är det de s k "byfånarna" som flyttat till den "anonyma storstan" som åsyftas? :wink:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Är inte sannolikheten ganska stor att de här som inte kan skilja på mitt & ditt även kollar upp din bil på ICA Maxi's parkering med?
Mitt enkla knep so far är att ha standardutrustade bilar som de sällan ger sig på. Falskskyltningen kommer nog bara öka med tiden, kanske dax för något bättre identifieringssystem? så slipper de finare bilarna dessutom lägga skylten i framrutan. :roll:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
camaro69 skrev:
V70BiFuel03 skrev:Det här har diskuterats förut & Varris inlägg stämmer.
Är det de s k "byfånarna" som flyttat till den "anonyma storstan" som åsyftas? :wink:

LOL !!!! :D :D :D
av Motörhead
Mattias_F skrev:Är inte sannolikheten ganska stor att de här som inte kan skilja på mitt & ditt även kollar upp din bil på ICA Maxi's parkering med?
Mitt enkla knep so far är att ha standardutrustade bilar som de sällan ger sig på. Falskskyltningen kommer nog bara öka med tiden, kanske dax för något bättre identifieringssystem? så slipper de finare bilarna dessutom lägga skylten i framrutan. :roll:
Jag håller med om ICA Maxi teorin där. Om man vill stjäla eller på annat sätt göra inbrott spelar det väl ingen roll om man har bilen på bild någonstans?
Och gällande annonser så skulle varken jag eller flera av mina vänner ringa på en bil där skylten är maskerad, för då är det nånting skumt i och med att man inte kan kolla upp bilen via registret. Men det är mina åsikter det.
Det är därför som jag ställer ovan fråga, jag begriper inte grejen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Öhhhhhhhhhhhhh

Vem tror att en V70 är så himla originell bil i Sverige att tjuvar skulle sitta dagarna i ända för att försöka surfa fram ett regnummer på blocket :?: :?: :?: på en Volvokombi.

Det är ju bara att gå ut på gatan, det står flera stycket V70 på varje gata i Sverige.....

Jag sorterar alltid bort bort alla anonser med överäckta skytar när jag letar bil att köpa för oftast är det något skit med bilen när man väl får nummret. Har blitt så trött på skruvad bilar med övetäckta skyltar i annonser.

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]