Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

När jag var inne och byte olja hos en firma i Stockholm som heter Speedy Auto i Solna(mer besök lär det inte bli).. Då bad jag de och titta på Bromsarna och skivorna, hur skicket var.. Vet inte alls mkt om bilar.. snubben sa att den inte skulle hålla länge till, att de bör bytas asap. Jaha, tänkte.. Byt bromsarna när ni ändå på G sa jag, som tur så hade de inte skivorna i lager..

När jag var hos lokal verkstad idag för att fixa mina främre däck,Frågade jag nyfiken. hur ser bromsarna ut.. Han sa belägg bör bytas, skivorna ser mycket bra ut.. Så de på Speedy e bara ute efter cash?? luriga e de ialfall.. mer besök blir det inte.. som sagt tur att de inte hade grejerna hemma, annars skulle jag ha bilivt 3k fattigare minst.. Förstår inte varför de skyller på skivorna när belägg som ska bytas..

Antar de flesta som sitter här är mer bil kunnig än jag..
Hoppas ni inte råkar ut för sånt.. Livet är ju fullt av överraskningar..

PS: Deras olja måste vara jäkligt dyr.. skulle ju kosta 650 för olja byte sa de i tele, när allt var klar så ville de ha 995kr. För det priset gör ju de hos Volvo med ju.. Orkade inte tjafsa med de. så drog där ifrån så fort så möjligt... menmen.. man lär sig..
Användarvisningsbild
av Loner
Flyttar till mera passade forum

/L

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]