Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Qaskiz
Jag åkte fast i en sån där för ca en vecka sen, fick mina böter o det är ju en smäll man får ta liksom. Undrar bara om dom där sprayen som finns att köpa funkar?!
Användarvisningsbild
av Statsminister
Om man är ute efter att köra för fort utan att betala för sig så finns ju massor med lagliga och mindre lagliga alternativ i stil med kameravarnare. En sådan för 1200:- tjänar man ju in lätt
Användarvisningsbild
av TopGear
Du åkte fast i en kamerakontroll på en sträcka där det är skyltat för kameraövervakning???
Det är kanske inte spray du ska köpa i första hand.
av anp
TopGear skrev:Du åkte fast i en kamerakontroll på en sträcka där det är skyltat för kameraövervakning???
Sträckorna kan vara ganska långa, vilket gör att man kanske glömmer bort att sträckan är kameraövervakad. Och olika orsaker kan göra att man kör fortare än vad skyltningen tillåter.
Användarvisningsbild
av ER
anp skrev:
TopGear skrev:Du åkte fast i en kamerakontroll på en sträcka där det är skyltat för kameraövervakning???
Sträckorna kan vara ganska långa, vilket gör att man kanske glömmer bort att sträckan är kameraövervakad. Och olika orsaker kan göra att man kör fortare än vad skyltningen tillåter.
Har börjats skyltas om så skyltarna numer sitter tätatre inpå kamerorna och tom anger sträckan inom visst intervall, bara sett detta ihop med dom nya blåa skåpena iof.
av anp
ER skrev:
anp skrev:
Har börjats skyltas om så skyltarna numer sitter tätatre inpå kamerorna och tom anger sträckan inom visst intervall, bara sett detta ihop med dom nya blåa skåpena iof.
Längden på sträckan har jag sett varit utskriven på flera ställen. Men då sträckan kan vara upp till ett par mil eller mer, lång. Så är det lätt att glömma bort kameraövervakningen.
Användarvisningsbild
av Loner
anp skrev: Men då sträckan kan vara upp till ett par mil eller mer, lång. Så är det lätt att glömma bort kameraövervakningen.
Förvisso, men det finns runda skyltar utefter vägkanten som anger hur fort du får köra 8)

Nä, skaffa en GPS som varnar dig inför varje kamera istället isf..

/L
Användarvisningsbild
av Statsminister
GPS eller radarvarnare är helt klart det bästa alternativet. Dom ligger på 1000:- och uppåt. Radar varningen tar allt, kameror och slupvalda "pistolsnutar", tror dock att denna modell inte är tillåten.
av Daddan
Fast polisen med pistol hinner ofta mäta din fart innan den varnat och du bromsat.

Förresten. Laserpistol har fabrorn i vägkanten. Kamerorna är med radar. Eller vad är det för skillnad? Varnar en radarvarnare även för laser då?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]