Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jernhand
När jag skulle kolla upp lite om min bil noterade jag att portalen http://minvolvo.se även känd som minvolvo.volvocars.se har stängts ned och man hänvisar numera enbart till appen. Tidigare har jag kunnat kontakta min personliga servicetekniker och se servicehistorik genom webbplatsen samt se utrustningsnivå och liknande. Nu har all denna information försvunnit. Jag kan åtminstone inte finna merparten av detta i appen.

Det är tur att jag har en servicebok.
Min Volvo har stängt
Tjänsten Min Volvo har upphört. Vi samlar istället fler smarta tjänster på ett och samma ställe – Volvo Cars app. På så sätt förenklar vi vardagen med din bil. Med appen kan du bland annat att se manualer, få support, fjärrstyra kupévärmaren, kontrollera låsstatus och hantera körjournalen. Vi kommer successivt att vässa och bygga ut appen för att du ska få en allt bättre upplevelse av Volvo i mobilen. Framöver kommer du därför att hitta populära Min Volvo-funktioner som leveransstatus, servicebokning och avtalsöversikt i Volvo Cars-appen.
Användarvisningsbild
av bem
Man skall behandla sin nästa som man själv vill bli behandlad, heter ett ordspråk. Volvo tycks ha rätt dålig hantering när man går från ett system (webben) till ett annat (app).
Tycker personligen de inte behandlar sina kunder speciellt beundransvärt i det här fallet. Varför sjösätta nytt system när man inte fått över funktionerna från gamla till nya systemet? Det tycks, bevisen är många, att Volvo gör lite som de vill utan att bry sig speciellt mycket om att folk kanske använder funktionerna ett visst system. Om vi höll på så i det företag jag jobbar vete tusan hur länge vi hade kunderna kvar. Ärligt talat känner jag inte riktigt igen det Volvo jag varit van att se. Det är nåt som är svårt sätta fingret på men det har väl med hänsyn att göra. Volvo kanske skulle låna min Volvohandlares slogan: ”Företagsnamnet” Bygger på förtroende”. Jag bävar lite när bra Volvohandlare som min försvunnit och man blir i stort sett i händerna på Volvo i nästan hela kedjan, från köp eller hyra av bil osv. Till Volvos försvar skall sägas att deras Customer Center och Support är förstklassig, hade med dem att göra så sent som förra veckan, bra killar och tjejer jag hade att göra med.
Min lokala Volvohandlare och personlig mek är mycket bra, men det är ju inte ”Volvo” direkt, bara indirekt.
/Bo
Användarvisningsbild
av Variosboy
Att man väljer att gå från ett system till ett annat utan att ha det nya helt klart kan ha många orsaker som är relevanta. Det kan handla om allt från att man har avtal för det gamla som man av kostnadskäl inte vill förlänga parallellt med det nya.
Det gamla kan ha för låg säkerhet.
Det kan vara så att det gamla saknar stöd i nya webbläsare osv osv.

Men visst är det trist när det blir en nedgradering av den tjänst man är van med.
Får hålla tummarna att appen blir bättre och bättre.
av mattiasv60
Jag fick tag på någon via deras chatt tidigare i veckan och frågade just detta. Han visste själv inte och skulle ta reda på och återkomma. Någon som gissar om jag fått svar ... :bored:
/M
De här svaret fick jag via mail när jag skrev å fråga:
Hej,

Tack för ditt mail angående servicehistorik i Volvo Cars app.

I dagsläget finns inte den information som setts i Min Volvo tillgänglig i Volvo Cars app.

Vår förhoppning är givetvis att all information som du sett på Min Volvo kommer att läggas till i Volvo Cars app.

I dagsläget kan du få ut din servicehistorik via din Volvohandlare.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ptja..... Det är väl inte ovanligt nu för tiden, oavsett märke... Allt ska gå via nån j-a app på mobilen :bored:
Så fort man köper en produkt som på någotvis är uppkopplad/beroende av internet så tamemigf-n att det krävs en app, och 9/10 gånger så är appen totalt värdelös och har bottenbetyg på app/playstore.

Rätt sjukt att man nu för tiden inte kan kolla på recensioner om produkten, utan man måste läsa recensionerna om appen för att veta om det är ett bra köp eller inte :bored:

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]