Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av JSVARD
Hej,

Har lyckats hålla liv i min 745:a i nå't år nu. Men balkarna är inge kul, och jag uppskattar värdet på den till mindre än vad det skulle kosta mig att fixa. (svetsar inte själv). Men kul som fasen har det varit att få min fina vita lastmaskin i dagligt rullande skick.

Hursom, nu är det dags för en ny (gammal) bil för högst 20.000:- Vad har ni för rekommendationer?

Jo, jag har en nybeställd V70 Classic på intågande också, men den var lite dyrare :mrgreen: , därav de 20' jag har att spendera.
.
av JEEAA
Kör själv en Renault Megane med 2 liters motor som andra bil. Har rullat strax över 22000 mil nu. Har haft den i två år och har inte haft några problem med den. Kan rekommendera en sån. Stark och snabb är den (beroende på vad man jämför med :lol: ).

Glad påsk!
av Daddan
Kompisens Renault Megane Scenic har kostat honom 30.000:- (60-70.000:- om man skulle lämna in för allt, servicen med kamrem och så är bytt i Ungern under semester) i reparationer och service under två år. Han håller just nu på att sälja och kommer inte köpa renault igen för de är för dyra att hålla vid liv och går sönder ofta. Man har tur eller otur med en bil.

Jag skulle fråga vilken storlek behöver du? 240/740 är fortfarande billiga i reparationer och underhåll. Det var min Opel Vectra med, 5000:- i service och reparationer under 5 år och 6000 mil inklusive byte av drivknut på märkesverkstad, nya bromsskivor runt om och ny begagnad torkarmotor. Men Opel rostar bort fortare än kvickt...
av Gud
Volvo 940 är ju trevliga och slitstarka bilar annars.

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]