- tis 09 jan 2007, 18:23
#80245
Jag ringde kundmottagningen på Helmia Bil i Karlstad och ville veta priset på ett visst servicejobb till min S60.
Jag fick ett pris och bokade in en tid, lämnade in min bil och hämtade den senare på eftermiddagen.
Betalade med mitt volvokort och åkte sen hem och va glad för nån timme.
Tills jag såg lappen jag skrivit priset på från Helmia i telefon! :evil:
Dock till min förvåning så hade jag för dryga timmen sen betalat 882:- mer än det pris jag fått i telefon.
In i bilen igen och iväg till Helmia och förklarade att jag vägrade finna mig vid det då jag ringt ett par veckor tidigare och fått ett pris på 882:- billigare.
Killen i mottagningen ber hundra ggr om ursäkt och hämtar någon typ av chef och jag förklarar hela historien för honom.
Chefen svarar då efter lite plitande vid datorn att priset faktiskt skulle vara 882:- högre än det jag fick i telefon, och att den som gett mig priset i luren hade missat att lägga till arbetskostnaden!
Men han säger ordagrant -Men det är ju inte ditt fel, du fick ditt pris i telefon och ska så ha givetvis!
Han ber så jättemycket om ursäkt och frågar om jag vill ha de 882:- returbetalade på mitt volvokort, kontanter eller som en värdecheck tills nästa besök.
Klart det blev en värdecheck...
Helmia Bils motto lyder: Helmia, bygger på förtroende!
Och jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag för varje besök hos dem får just mer och mer förtroende för dom (W)
Jag fick ett pris och bokade in en tid, lämnade in min bil och hämtade den senare på eftermiddagen.
Betalade med mitt volvokort och åkte sen hem och va glad för nån timme.
Tills jag såg lappen jag skrivit priset på från Helmia i telefon! :evil:
Dock till min förvåning så hade jag för dryga timmen sen betalat 882:- mer än det pris jag fått i telefon.
In i bilen igen och iväg till Helmia och förklarade att jag vägrade finna mig vid det då jag ringt ett par veckor tidigare och fått ett pris på 882:- billigare.
Killen i mottagningen ber hundra ggr om ursäkt och hämtar någon typ av chef och jag förklarar hela historien för honom.
Chefen svarar då efter lite plitande vid datorn att priset faktiskt skulle vara 882:- högre än det jag fick i telefon, och att den som gett mig priset i luren hade missat att lägga till arbetskostnaden!
Men han säger ordagrant -Men det är ju inte ditt fel, du fick ditt pris i telefon och ska så ha givetvis!
Han ber så jättemycket om ursäkt och frågar om jag vill ha de 882:- returbetalade på mitt volvokort, kontanter eller som en värdecheck tills nästa besök.
Klart det blev en värdecheck...
Helmia Bils motto lyder: Helmia, bygger på förtroende!
Och jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag för varje besök hos dem får just mer och mer förtroende för dom (W)
V60 D5 AWD R - 2014
V40 CC D4 Summum - 2013 *återköpt*
V60 D3 - 2011 *såld*
C30 2,0D - 2009 *såld*
S60 2,5T - 2004 *såld*
S60 2,4T - 2002 *såld*
S40 1,8i - 2001 *såld*
850 GLT - 1997 *såld*
V40 CC D4 Summum - 2013 *återköpt*
V60 D3 - 2011 *såld*
C30 2,0D - 2009 *såld*
S60 2,5T - 2004 *såld*
S60 2,4T - 2002 *såld*
S40 1,8i - 2001 *såld*
850 GLT - 1997 *såld*